دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

حضرت زهرا(س) مظهر صبر، مقاومت و ولایت‌پذیری بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر صبر و مقاومت بودند گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هزینه ولایت‌پذیری خود را پرداخت و از این حیث بهترین نمونه بارز محسوب می‌شوند.

حضرت زهرا(س) مظهر صبر، مقاومت و ولایت‌پذیری بود

به گزارش ۸دی،آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه (چهار‌شنبه ۱۴ دی) در مراسم شب شهادت خانم فاطمه زهرا(س) که در مسجد سرخبنده رشت برگزار شد ضمن تسلیت این ایام به همه دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) عمر طولانی نداشتند اما مظهر صبر و مقاومت بوده و هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در زمانی که متولد شدند به لحاظ تاریخی پنجم بعثت بود‌، شرایط آن برای پیغمبر اکرم(ص) و همزمان با علنی شدن بعثت روزهای بسیار سخت و دشواری بود از طرفی حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی که تنها سه ساله بودند هم امت اسلام با تحریم اجتماعی مواجه شد که حق حتی سلام و احوالپرسی با دیگران را هم نداشتند.

رمضانی با بیان اینکه سه سال حضور مسلمانان در شعب ابی‌طالب سال‌های سختی بود تصریح کرد: در سال دهم بعثت دو مصیبت بزرگ یکی رحلت حضرت ابوطالب(ع) بزرگترین پشتوانه پیغمبر اکرم(ص) و دوم رحلت حضرت خدیجه(س) بر ایشان وارد شد به طوری‌که هر وقت نام این بانوی فداکار اسلام می‌آمد پیغمبر اکرم(ص) بی درنگ اشک می‌ریختند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در گیلان اضافه کرد: در تمام این ۱۹ سال از حیات و عمر پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) حتی یکجا دیده نشد و روایت نشد که ایشان بی تابی روحی کرده باشند و از این جهت باید از ایشان الگو گرفت هر چند که شرایط در تمام این سال‌ها بر ایشان و بر پیغمبر اکرم(ص) و مسلمانان بسیار سخت گذشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بحث تحقق عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه عدالت در کشورمان به خوبی محقق نشد افزود: مقام معظم رهبری در این مورد فرمایشاتی داشتند و حتی عذرخواهی هم کردند هر چند این عذرخواهی باید توسط کسانی انجام می‌شد که کار اجرایی می‌کردند و مسئول قانونگذاری بودند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از ویژگی‌های یک سیاستمدار واقعی را صداقت در سیاست خطاب کرد و گفت: مجریان باید این امر را به عنوان شعار نصب العین کار خود قرار دهند و در همه صحنه‌ها با مردم صادق باشند زیرا این مردم همه چیز خود را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب دادند و فدا کردند.

وی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را معجزه و نمونه تربیتی پیغمبر اکرم(ص) دانست و ابراز داشت: انسان برای اینکه بتواند بهترین اثر را داشته باشد اول باید خودش را تربیت کند و بعد تا جایی که لازم است موضع بگیرد سپس آنچه را که باید از ولی خدا بگیرد صبر است زیرا قرار گرفتن در مسیر ولایت سختی‌ها را به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) هزینه ولایت‌پذیری خود را پرداخت و از این حیث بهترین نمونه بارز محسوب می‌شوند اضافه کرد: در روایت آمده امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند وقتی به چهره فاطمه زهرا(س) نگاه می‌کردند تمام غم‌ها از ایشان دور می‌شد و حتی این سخن از زبان پیغمبر اکرم(ص) هم بیان شده است.

رمضانی یادآور شد: در رابطه با حاج قاسم سلیمانی هم که از محبان حضرت فاطمه زهرا(س) بودند باید از این جهت پرونده ایشان را باز کرده و مشاهده کنیم، یکی از کسانی که تربیت یافته به معنای واقعی از نظر فکری، عقیدتی، عملی و مقاومتی خانم فاطمه زهرا(س) می‌باشد حاج قاسم سلیمانی است و نباید عظمت ایشان را فقط در موضوع مبارزه با داعش در نظر بگیریم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شهید حاج قاسم سلیمانی را دانش آموخته مکتب خانم فاطمه زهرا(س) که خود صاحب مکتب شد دانست و بیان داشت: وقتی که به عراق رفته بودیم با هر عالم اهل سنت که دیدار و جلسه داشتیم جای پای حاج قاسم سلیمانی را در آنجا کاملا لمس می‌کردیم گویا این شخصیت بزرگ بر دل‌های آنان و حتی مسیحیان و پیروان سایر ادیان هم فرماندهی می‌کرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در گیلان با تاکید بر اینکه تمام میدان‌ها برای شهید حاج قاسم میدان تربیت و تهذیب بود ادامه داد: امام راحل ما حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمودند اخلاص سه مرحله دارد قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل که دستیابی به آن آسان و سهل نیست اما دیدیم که حاج قاسم سلیمانی چگونه به این اخلاص به تمام معنا نائل شد.

رمضانی با بیان اینکه حاج قاسم هیچگاه به دنبال سهم خواهی خدمت نبود و در صبر دانش آموخته مکتب خانم فاطمه زهرا(س) به شمار می‌رفت خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی جزو افرادی بود که هر روزشان بهتر از دیروز بود و همه ما باید این شخصیت بزرگ را در معنایی بودنش جست‌وجو کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه