پیامد داخلی و خارجی شهادت سردار سلیمانی

حبیبی، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج و اقشار امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت “حاج قاسم سلیمانی” در مصلی شهرستان املش از منظر جامعه شناختی به پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی پدیده سلیمانی پرداخت.

پیامد داخلی و خارجی شهادت سردار سلیمانی

به گزارش ۸دی، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج و اقشار امروز (دوشنبه ۱۳دی ماه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی شهرستان املش از منظر جامعه شناختی به آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی و پدیده سلیمانی پرداخت و شهادت سردار را غیر عادی و چند بعدی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  شهادت‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رقم خورد، اظهار کرد: این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم و شاید هر چند ده سال یکبار رخ دهد، لذا شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است و علت دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت و به عبارتی شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.

پنج پیامد و تبعات داخلی شهادت سردار سلیمانی

سرهنگ حسن حبیبی پنج پیامد و تبعات داخلی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را اینگونه بیان کرد: نخستین پیامد، زمان مهم این اتفاق است که منجر به همبستگی ملی ایران شد، یعنی سیزدهم دی ماه ۹۸ که دو سال پس از فشار حداکثری امریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورشهای آبان ۸۸ اتفاق افتاد، شهادت ایشان همبستگی ملی ایجاد کرد. دومین اثر؛ ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول سومین پیامد داخلی را امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و خوش سیرت و املاکی عنوان کرد و گفت: شهادت سردار سلیمانی اسوه‌های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت. پیامد چهارم داخلی مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امامین انقلاب و عرفان دفاع مقدس است. سلیمانی به عارفی سالک و اصل و مجاهد بود. وی برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و … الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند.

وی به بیان اثر پنجم داخلی پرداخت و اضافه کرد: پنجمین اثر این بود که شهادت سردارحجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد و برهانی برای انقلابیونی شد که امروز را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.

پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سردار سلیمانی

حبیبی به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره کرد و گفت: احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار، اولین پیامد خارجی شهادت سردار می‌باشد زیرا حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد. پیامد دوم خارجی، زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است. سومین پیامد، تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی می‌باشد که پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا را فراهم کرد، شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است. پیامد چهارم، بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از امریکا و پنجمین پیامد خارجی، خلق اسطورهای جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه