رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

​بالغ بر هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌ تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد

​دلق‌پوش از پرداخت هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌های تولیدی و صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پشتیبانی‌های مالی در قالب تسهیلات سرمایه‌ درگردش، توسعه و افزایش ظرفیت پرداخت شده است.

​بالغ بر هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌ تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد

به گزارش ۸دی،فرهاد دلق‌پوش شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث اقتصاد و رونق کسب و کار بستگی به عوامل متعددی دارد به ویژه سیاست‌های کلانی که در سطح ملی و بین‌المللی اتفاق می‌افتد در این بخش بسیار تأثیرگذار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای نظارتی و دستگاه‌هایی که مستقیما در امر پشتیبانی و هدایت بخش تولید دخالت دارند تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با هم‌افزایی و همدلی بتوانیم تکالیف قانونی خود را در حوزه تولید انجام دهیم.

دلق‌پوش بقای کسب و کارهای خرد را در گرو فعالیت‌های کلان اقتصادی دانست و عنوان کرد: اگر تولید رونق داشته باشد و کسب و کار در بعد کلانش اقتدار لازم را داشته باشد کسب و کارهای پائین دستی، کسبه و بازاریان هم می‌توانند از این امر بهره‌مند شوند و کارشان رونق داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان صمت گیلان تا جایی که توانسته از بخش تولید و کسب و کارهای خرد حمایت کرده است ابراز داشت: در گیلان بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی داریم که به نوعی سعی کرده‌ایم آن‌ها را تحت پوشش قرار داده و حمایت کنیم همچنین در قالب کارگروه رونق و رفع موانع تولید هم اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید گیلان احقاق شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در قالب کارگروه رونق و رفع موانع تولید استان گیلان سعی کردیم هر مشکلی را که در حوزه تولید، مسائل بانکی و مالی و موانع اجرایی وجود دارد را مطرح کرده و برای رفع آن راهکار ارائه دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان فقط به بنگاه‌های اقتصادی، بخش‌های تولیدی و صنعتی گیلان در قالب تسهیلات سرمایه‌درگردش، توسعه و افزایش ظرفیت پرداخت شده است و در این مدت به مسائل و مشکلات حداقل ۳۵۷ واحد تولیدی و صنعتی استان در جلسات کارگروه رفع موانع تولید پرداختیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه در بحث کارگروه‌های رونق و رفع موانع تولید و طبق آمارهای موجود در سامانه بهین‌یاب گیلان در کل کشور رتبه دوم را دارد عنوان کرد:‌ این امر نشان می‌دهد در گیلان در بحث تحقق شعار سال و حمایت از تولید تلاش‌های زیادی انجام داده است از طرفی معتقدیم مشکلات کنونی با هم‌افزایی بیشتر قابل حل هستند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات کارگروه رفع موانع تولید جنبه قانونی دارد از سیاست‌های کلان بانکی، پولی و مالی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از بانک‌ها در مسیر تولید کمک‌حال هستند اما برخی از بانک‌ها با آئین‌نامه‌های داخلی خودشان و دستورالعمل‌های بخشی نگر موجبات ایجاد موانع را برای بخش تولید فراهم می‌کنند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید گیلان از مطرح کردن مشکلات بانکی صاحبان بخش‌های تولیدی و صنعتی استان در این کارگروه سخن گفت و خاطرنشان کرد: تولید و اقتصاد با شرایط تسهیلات مطلوب و با نرخ سود پائین رونق می‌گیرد زیرا مواد اولیه گران شده و باید تسهیلات سرمایه‌در گردش و مهلت بازپرداخت آن‌ها چندین برابر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه