ساخت شهری در کنار رشت بدون امکانات رفاهی!

پروژه ساخت مسکن مهر رشت یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر کشور است که با اتمام آن شهری به اندازه شهر لاهیجان در کنار شهر رشت ایجاد خواهد شد اما این روزها برخی صاحبان واحدهای مسکن مهر رشت با مشکلاتی مواجه شده‌اند و از مسئولین مربوطه استان خواستار رفع آن هستند.

ساخت شهری در کنار رشت بدون امکانات رفاهی!

به گزارش ۸دی نیوز، پروژه ساخت مسکن مهر رشت یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر کشور است که با اتمام آن شهری به اندازه شهر لاهیجان در کنار شهر رشت ایجاد خواهد شد اما این روزها برخی صاحبان واحدهای مسکن مهر رشت با مشکلاتی مواجه شده‌اند و از مسئولین مربوطه استان خواستار رفع آن هستند.

مسکن مهر یکی راههای کلیدی خانه دار شدن اقشار کم درآمد است که توسط دولت گذشته آغاز شد اما به اتمام نرسید و دولت کنونی برنامه دارد تا هرچه سریعتر با کیفیت مناسب واحدها را به متقاضیان تحویل دهد.

ابراهیم، یکی از ساکنان مسکن مهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: خانه‌دار شدن افرادی همچون من که کارگر هستند آرزوی محالی بود که خوشبختانه با اجرای طرح مسکن مهر محقق شد اما من و خانواده‌ام با مشکلاتی نیز مواجه هستیم و از جمله آن این است که دیوارهای خانه ما کمی خراب شده که با توجه به فاصله زمانی کمی که از ساخت این واحد گذشته است این مساله موجب نگرانی ما شده است.

محمد، یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر رشت به خبرنگار ایسنا گفت: کمبود امکانات زیرساختی و نبود واحدهای تجاری از جمله مشکلات ما در مجموعه مسکن مهر است. از مسئولین خواستاریم تا در تکمیل این سایت سرعت بیشتری داشته باشند. تسریع در راه‌اندازی آسانسورها از دیگر مطالبات همسایگان ماست.

انتقاد نمایندگان رشت از عملکرد ساخت مسکن مهر رشت

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از عملکرد مسکن مهر در بخش ایجاد زیرساختها انتقاد کرد و برقراری امنیت و رفاه مردم را از ضروری ترین نیازها برشمرد.

وی تاکید کرد: باید تلاش جدی در این زمینه صورت گیرد.

ساخت درمانگاه از اولویتهای مسکن مهر رشت است

حسن تامینی، نماینده رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ساخت درمانگاه در این سایت را از اولویتها برشمرد و اضافه کرد: شخصا پیگیر این مساله خواهم بود.

به گزارش ایسنا، حجت شعبانپور، معاون عمرانی استانداری گیلان پیش از این گفته بود: سایت مسکن مهر رشت یکی از بزرگترین سایتهایی است که همه بخشهای خدماتی، رفاهی و درمانی در آن به خوبی جانمایی شده است و برای تکمیل بخش‌های باقیمانده آن باید اعتباری ویژه در بودجه سال جدید در نظر گرفته شود.

علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز از سایت مسکن مهر و برخی واحدهایی که دچار مشکل بودند بازدید کرد و در جریان مشکلات ساکنین سایت قرار گرفت و دستورات لازم جهت پاکسازی و آماده‌سازی هرچه سریعتر واحدهای تجاری و خدماتی را ارائه کرد.

پیمانکاران موظف به اتمام تعهداتشان هستند

وی با حضور در منازل برخی ساکنین منطقه، مشکلات آنها را از نزدیک، لمس کرد و برای رفع آنها قول مساعد داد و پیمانکاران و مجریان طرح را به اتمام تعهدات خود در قبال مسکن مهر موظف کرد.

خاوری از عزم دولت برای اتمام هرچه سریعتر واحدها با کیفیت ساخت بالا خبر داد و گفت: در سایت مسکن مهر رشت با توجه به وسعت آن که یک سایت بی نظیر در محدوده شهری تلقی می‌شود امکان وجود مشکلات در آن قابل پیش‌بینی بوده است. از آنجایی که واحدهای این سایت به تدریج، آماده و واگذار می‌شود لذا تا اتمام کل پروژه، مشابه یک پروژه ساختمانی عمل می‌شود و نازیبایی محیطی در آن دیده می‌شود. انتظارات مردم از یک واحد مناسب با تمام امکانات محیطی به جا بوده و ما تمام تلاش خود را در رفع کاستیها و مشکلات مردم بکار می‌بندیم.

آماده نشدن زیرساختها از مشکلات حوزه مسکن مهر رشت

وی، بخش اعظم مشکلات در حوزه مسکن مهر را ناشی از آماده نشدن زیرساختها دانست و افزود: در اجرای برخی پروژه های مسکن مهر، ایجاد زیرساختهای لازم از ابتدا درنظر گرفته نشده بنابراین باید برای ایجاد زیرساختها و مشکلات فاضلاب، آب، برق، گاز و همه آنچه برای یک مجتمع مسکونی نیاز است چاره‌اندیشی شود. با ساخت ۱۷ هزار مسکن مهر در رشت، فعالیت عظیمی رقم خورده است. این امر خود حکایت از ایجاد شهرک مسکونی با جمعیت فراوان دارد که نیازمند ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی و حل مشکلات زیرساختی است.

مشکلات آسانسورها در مسکن مهر باید برطرف شود

وی اداره کل استاندارد خواست طی مدت یک هفته مشکلات آسانسورها در مسکن مهر را با محوریت راه و شهرسازی برطرف کند و همچنین شهرداری رشت متعهد شده است نسبت به شن ریزی و آسفالت معابر زیر ۱۰ متر و روشنایی معابر اقدام کند.

مسکن مهر رشت نیاز به کلانتری دارد

به گزارش ایسنا، پیگیری مسائل مسکن مهر و ضرورت تامین امکانات زیربنایی و روبنایی از جمله تامین امنیت مردم از طریق ایجاد کلانتری، بهبود رفاه مردم با احداث نانوایی‌ها، درمانگاه، آتش نشانی و مراکز تفریحی از جمله مباحثی بود که درباره آنها بحث و تصمیم‌گیری شده است./ ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه