مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

قیام «میرزا کوچک جنگلی» معنوی و عقیدتی بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اساس قیام میرزا معنوی و عقیدتی بود گفت: میرزا فریب وعده های غرب را نخورد.

قیام «میرزا کوچک جنگلی» معنوی و عقیدتی بود

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام احسان الله محمدی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه قیام میرزا کوچک جنگلی در ابعاد بین المللی تأثیرگذار بود، اظهار کرد: میرزا یک شخصیت علمی، مذهبی و روحانی بود اما تنها به درس خواندن اکتفا نکرد و برای نجات دین خدا نهضتی بنا کرد تا با ظلم و استکبار مقابله کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اساس قیام میرزا معنوی و عقیدتی بود، افزود: ۹۰ درصد یاران میرزا روحانی بودند و وی مورد تأیید همه مراجع به ویژه حضرت امام است و جملات رهبری نیز حاکی از شخصیت والای ایشان دارد.

وی با بیان اینکه انگلیس وعده‌های زیادی به میرزا داد اما از آنجایی که وی روحانی بود و شخصیت معنوی داشت تحت تأثیر آنها قرار نگرفت، تصریح کرد: برخی یاران میرزا کوچک بی وفایی کردند و وی را تنها گذاشتند و اگر این بی وفایی‌ها اتفاق نمی‌افتاد سرنوشت کشور به گونه دیگری رقم می‌خورد.

محمدی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های ویژه‌ای جهت بزرگداشت مقام میرزا کوچک جنگلی برگزار کرد، افزود: دستگاه‌های متولی باید برای نسل جوان ابعاد نهفته شخصیت میرزا را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق مراکز استانی برای بزرگداشت شهادت میرزا ویژه برنامه برگزار کردند، گفت: برنامه شاخص امسال صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و برگزاری ویژه برنامه در خانه میرزا است.

محمدی با اشاره به اجتماع مردم، روحانیون و اصناف بیان کرد: روز جمعه نیز برنامه‌ای پس از نماز مغرب و عشا در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه