توضیحات سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره نشست امروز دو قوه

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در نشست امروز درباره مباحثات اقتصادی و معیشتی مردم و راه‌حل‌های رفع مشکلات بین دولت و مجلس گفت‌وگو شد.

توضیحات سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره نشست امروز دو قوه

به گزارش ۸دی،سیدنظامالدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز (چهارشنبه ۱۰ آذر) بعد از پایان جلسه دولت و مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: عمده بحث در جلسه امروز م تمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

وی افزود: موضوعات مربوط به مذاکرات را در جلسات دیگر و به ویژه در کمیسوین تخصصی دنبال می‌کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: تأکید مجلس بر آن است که مشکلات کشور چون عموما راه‌های داخلی دارد نبایستی مباحث اقتصادی و معیشتی مردم را به سیاست خارجی و مذاکرات گره بزنیم.

موسوی گفت:  در جلسه امروز بین دولت و مجلس بیشتر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مطرح شد و موضوعات به صورت کلی بین دو قوا بررسی شد؛ نقطه اصلی و کانونی مطالب مطرح شده بین اعضای هیأت دولت با نمایندگان  مجلس بحث مباحث اقتصادی و معیشتی و راه‌حل‌های آن بود.

وی همچنین گفت: هماهنگی برای حل دغدغه ها و مسائل اقتصادی کشور از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد؛ اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس بر هماهنگی بین قوا و حرکت رو به جلو برای حل مشکلات معیشتی مردم تأکید داشتند.

موسوی خاطرنشان کرد: بحث و بررسی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد؛ مجلس و هم دولت بر هماهنگی برای تدوین بودجه ای با کمترین کسری و توجه به عدالت و آمایش سرزمینی تأکید کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: در این جلسه عملکرد ۱۰۰ روز آغازین دولت مورد ارزیابی قرار گرفت. هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس بر همراهی و همگامی مجلس با دولت جهت رفع مشکلات مردم تأکید کردند. مجلس در حوزه قانون گذاری به وظایف قانونی و نظارتی خود عمل خواهد کرد و در عین حال همراه دولت خواهد بود.

وی گفت: دولت اراده جدی برای حل مشکلات مردم داشته و در این مسیر مجلس نیز آن را همراهی خواهد کرد. هم رئیس مجلس و هم رئیس جمهور بر ادامه این نشست های مشترک تأکید داشتند و ان شاءالله این جلسات ادامه خواهد داشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه