هویت “میرزا کوچک” در تاریخ پویا و مکتبش ذلت ناپذیر است

“محمد حسین‌پور” دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه شخصیت میرزاکوچک در تاریخ همچنان زنده و نهضتش پویا است، گفت: میرزا پیرو مکتبی بود که ذلت نمی پذیرفت.

هویت “میرزا کوچک” در تاریخ پویا و مکتبش ذلت ناپذیر است

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمد حسین‌پور امروز در نشست مطبوعاتی ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با اشاره به ویژگی های بارز میرزا کوچک خان با بیان اینکه باید شهید میرزا کوچک جنگلی را درست به جوانان و نسل جدید معرفی کنیم، اظهار کرد: مکتب میرزا، مکتب اسلام است، میرزا به خواسته های روسیه و رضاخان تن نداد و از امیال مادی خود در این مسیر گذشت.

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با اشاره به ویژگی های بارز میرزا کوچک گفت: رفتار، اعتقاد، منش و مبارزات او در مسیر اسلام بود و تهمت و برچسب هایی که به ایشان می زنند قابل قبول نیست زیرا هر نهضت و قیامی با توجه به شرایط و اقتضای جامعه هدف، سیاستی را دنبال می کند.

حسین‌پور تربیت و پرورش خبرنگار برای تبلیغ جنبش و نهضت سیاسی میرزا کوچک را امری دانست که باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد و گفت: میرزاکوچک یک طلبه مسلمان بود اما باید به این امر هم توجه داشته باشیم که اگر در مقطعی نهضت میرزا مسلحانه شد به این دلیل بود که اقتضائات آن دوران حکم می‌کرد پس باید به نفس رفتار و عمل میرزا توجه شود؛ میرزا یک شخصیت سیاسی و طلبه بود و دروس حوزه را به طور کامل فرا گرفته بود و این تهمت ها پذیرفتنی نیست.

وی افزود: از انگ ها و تهمت ها هیچ باکی نیست زیرا می بینیم که میرزا بعد از ۱۰۰ سال زنده است و ما نباید به داشته هایمان تنگ نظر و کم بین باشیم.

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پس از گذشت یک قرن همچنان درباره قیام میرزاکوچک جنگلی صحبت می‌شود و این امر به معنای آن است که این شخصیت در تاریخ همچنان زنده و نهضتش پویا است.

پدر شهید گیلانی مدافع حرم در ادامه  با اشاره به رشادت های فرزند شهیدش بیان کرد: شهید مرتضی حسین پور شلمانی ملقب به حسین قمی در طول مدت مبارزات خود ۱۳۲ عملیات را در عراق فرماندهی کرد به نقل از ابو باقر جایی از سوریه باقی نمانده بود که رد پای مرتضی در آن جا نباشد. او حدود ۶ سال و نیم از علایقش گذشت تا نهضت را ادامه دهد، تا ما راحت و در امنیت زندگی کنیم.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش‌مقام معظم رهبری،شهدا اگر در قنیطره عراق نمی جنگیدند باید در قیطریه می جنگیدیم.

حسین پور با بیان اینکه تمامی شهدا، املاکی ها، قلی پورها از نسل میرزا هستند، گفت: دشمن بیکار ننشسته و الگو سازی می کند؛باید هوشیار باشیم و الگوها و اسوه های اسلامی خودمان را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مدافعان حرم خیلی وقت ها توسط دولت های گذشته پشتیبانی نشدند اما ایستادگی کردند.

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه شهدا رفتند تا‌ ما با آسایش و رفاه زندگی کنیم و باید با دل و جان نهضت میرزا و حاج قاسم را ترویج داد، گفت: میرزا پیرو مکتبی بود که ذلت نمی پذیرفت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه