نجفی:باید با حمایت از رتبه‌های برتر کنکور از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: باید با جذب و حمایت از رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان از مهاجرت آنها از کشور جلوگیری کنیم و بتوانیم با جذب و استفاده از این سرمایه‌ها زمینه را برای رشد و پیشرفت کشور فرآهم آوریم.

نجفی:باید با حمایت از رتبه‌های برتر کنکور از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم

به گزارش ۸دی،ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان علمی گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کسانیکه نخبگان کشور را ترغیب به رفتن از کشور می‌کنند قطعاً خائن به کشور هستند و متأسفانه این افراد با این کارشان نشان می‌دهند که دلبستگی به منافع ملی خود ندارند.

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ما حمایت‌های خوبی را در بحث به کارگیری نخبگان و استعدادهای برترمان نداریم. اگر به رتبه‌های برتر کنکور نگاه کنیم می‌بینیم که آنها فقط تحصیل در دانشگاه‌های معتبر از حمایت و جذبی برای کار برخوردار نمی‌شوند و شاهد خروج تعدادی از آنها در کشور هستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت: اینکه در بحث تربیت معلم این مشوق را برای کسانی که وارد این عرصه می‌شوند می‌گذاریم که خدمت سربازی آنها در حین خدمت لحاظ شود امر بسیار خوب و مطلوبی است اما در کنار آن برای رتبه‌های برتر کنکور هم باید فکری شود تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها ما برای استعدادهای برترمان هزینه می‌کنیم پس چرا نباید با حمایت‌ها و جذب این افراد از این سرمایه‌های کشورمان در مسیر رشد و پیشرفت استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه منابع ما نیز ما یک درصد جمعیت جهان و ۷ درصد منابع جهان را در اختیار داریم اما متأسفانه خام‌فروشی می‌کنیم و کشورهای اروپایی با فرآوری این مواد اولیه و خام مواد فرآوری شده را چند برابر قیمت اولیه خام به ما می‌فروشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت: به غارت بردن منابع کشور تنها از طریق نظامی نیست بلکه همین که ما خام بفروشیم و محصول فرآوری شده مواد خام خودمان را با قیمت بالاتر دریافت کنیم همین خود از دست رفتن ثروت، منابع و سرمایه کشور است و یک نوع غارت محسوب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه