مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است/ از امروز کلاس ها گروه بندی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به انجام واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، بیان کرد: آموزش حضوری بهترین نوع آموزش بوده و آموزش غیر حضوری از کیفیت مد نظر برخوردار نیست لذا هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است/ از امروز کلاس ها گروه بندی می شود

به گزارش ۸دی،محمد رحمتی با بیان اینکه گیلان یکی از استان های مستعد برای بازگشایی مدارس بوده است، اظهار کرد: براساس مجوز ستاد ملی کرونا و تایید در ستاد استانی آن، از ابتدای سال تحصیلی امسال بازگشایی مدارس گیلان را داشتیم و کلاس های زیر ۱۵ نفر از اول مهر و کلاس های زیر ۳۰ نفر از نیمه دوم مهر آموزش حضوری را آغاز کردند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم سطح استان از نیمه دوم آبان، تصریح کرد: این مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال آموزش حضوری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با بیان اینکه از امروز مدارس ابتدایی و متوسطه اول نیز براساس اعلام ستاد ملی کرونا بازگشایی شده اند، گفت: بازگشایی مدارس همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است؛ البته اختیار حضوری شدن آموزش را به شورای مدرسه واگذار کردیم و لذا مدارس خواستار بازگشایی باید درخواست خود را از طریق کمیته سلامت به نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان ارسال کنند و در صورت فراهم شدن شرایط لازم، امکان بازگشایی برای آنان وجود خواهد داشت.

رحمتی در گفت وگوی ویژه خبری باران، از گروه بندی شدن دانش آموزان در کلاس خبر داد و خاطرنشان کرد: نحوه گروه بندی ها براساس جمعیت و متراژ هر کلاس به اطلاع اولیا و دانش آموران می رسد و دانش آموزان براساس این گروه بندی آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کلاس برخی از دروس حضوری و برخی دیگر غیر حضوری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: آموزش تلفیقی در دستور کار قرار دارد و دانش آموزان در این کلاس ها تقسیم می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، رعایت فاصله یک و نیم متری در کلاس ها را الزامی دانست و متذکر شد: مدارس درباره رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی توجیه هستند و همچنین نظارت دقیق علوم پزشکی و بازرس اداره کل آموزش و پرورش استان وجود دارد. البته اولیا هم باید کمک کار امر آموزش باشند و به عنوان ناظر به رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، بیان کرد: آموزش حضوری بهترین نوع آموزش بوده و آموزش غیر حضوری از کیفیت مد نظر برخوردار نیست لذا هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد؛ همچنین شاهد استقبال دانش آموزان از بازگشایی مدارس هستیم.

رحمتی، با بیان اینکه بوفه مدارس فعلا بازگشایی نخواهد شد، اضافه کرد: دانش آموزان حتما ماسک بزنند و تغذیه بسته بندی شده از خانه همراه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه