طرح پائیزه کتاب در گیلان آغاز شد

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز اجرای طرح پائیزه کتاب، از امروز بیست و نهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

طرح پائیزه کتاب در گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی،حسین ابراهیمیان  افزود: در این دوره از اجرای طرح حمایتی فصلانه های کتاب، ۳۰ کتاب فروشی از گیلان شامل ۲۰ کتاب فروشی از مرکز استان و ۱۰ کتاب فروشی از دیگر شهرستان های استان حضور دارند.

وی اظهار داشت: انتشارات جنگل، فرازمند، طاعتی، وارسته، بوستان ملت، شهر کتاب‌های رشت – لاهیجان و لنگرود، پاتوق کتاب، روزگار، روشنا، روشنان، قصر دانش نوین، ماه نو، مرکز فرهنگی بهشت، مژده، معلم، میرزایی، نشر چشمه، اردیبهشت و رستگار از جمله کتاب فروشی های یاد شده در این طرح هستند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: کتاب های عمومی،دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح تخفیف پائیزه کتاب هستند؛ اما کتاب های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک و دارای شابک غلط مشمول طرح یاد شده نمی شوند.

ابراهیمیان افزود: شرایط طرح پائیزه ۱۴۰۰ به این شکل است که کتب تالیفی شامل ۲۰ درصد و کتب ترجمه‌ ۱۵ درصد تخفیف می‌شود.

وی، سقف خرید هر مشتری را ۳۰۰ هزار تومان‌ عنوان و تصریح کرد: سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود.

ابراهیمیان یادآور شد: گیلانیان در طرح حمایتی فصل تابستان، ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار ریال کتاب خریدند.

وی افزود: گیلانیان با خرید ۲۳ هزار و ۷۱۳ کتاب در طرح یادشده، رتبه ششم را به لحاظ پرفروش ترین استانهای کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده کسب کردند.

۱۳۷ کتاب فروشی در گیلان فعال است و بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم»  از بیست‌وچهارم آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا یکم آذرماه ١۴٠٠ ادامه دارد ؛ طرح پائیزه کتاب نیزبه مدت ۵ روز تا سوم آذرماه ادامه می یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه