افزایش ۳ درصدی خرید برگ سبز چای

میزان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده از چایکاران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

افزایش ۳ درصدی خرید برگ سبز چای

به گزارش ۸دی، جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با اعلام پایان خرید تضمینی برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران گفت: امسال ۱۳۵ هزار و ۴۶۹ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که از این میزان برگ سبز خریداری شده ۵۸ هزار و ۹۲۷ تن معادل ۴۳/۵ درصد درجه یک و ۷۶ هزارو ۵۴۲ تن معادل ۵۶/۵ درصد برگ سبز درجه دو می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

او ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده را ۷۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تا کنون مبلغ ۶۵۵ میلیاردتومان معادل ۸۶ درصد از مطالبات چایکاران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب آن‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه بابیان اینکه از این مقدار برگ سبز خریداری شده بیش از ۳۰ هزارو ۴۸۱ تن چای خشک استحصال گردید، از چایکاران خواست با توجه به اتمام برداشت برگ سبز چای و شروع نیمه دوم سال برای عملیات بهزراعی و به باغی با مراجعه به ادارات چای شهرستان‌ها و با کمک کارشناسان نسبت به انجام امور مربوطه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت جاری و سرمایه‌ای اقدام نمایند.

همچنین مدیران واحد‌های چایسازی نیز می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی و بهداشتی نمودن کارخانجات استفاده نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه