آقازاده در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

لزوم توجه استاندار گیلان به احیاء صنایع کوچک و فراموش شده/ دست چپاولگران از تخریب محیط زیست گیلان کوتاه شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به انتظارات مردم گیلان از استاندار پیرامون چند مسئله محوری استان، گفت: با احیاء صنایع کوچک و پیشرفته که در گذشته وجود داشته اما به دلیل خیانت ها و وجود مافیا آسیب دیده و تعطیل شده، می توان اشتغالزایی را افزایش داد، صنایعی مانند صنعت نساجی، نوغان و… که امیدوارم استاندار پای کار بیاید و تلاش مضاعف در این رابطه داشته باشد.

لزوم توجه استاندار گیلان به احیاء صنایع کوچک و فراموش شده/ دست چپاولگران از تخریب محیط زیست گیلان کوتاه شود

سید علی آقازاده نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت دی ضمن آرزوی موفقیت برای “اسدالله عباسی” به عنوان استاندار جدید گیلان، اظهار کرد: آقای عباسی در جریان مسائل استان هستند وی فردی بومی است و در جایگاه های مختلف در استان مسئولیت داشته است.

وی با اشاره به انتظارات مردم پیرامون چند مسئله محوری استان، تصریح کرد: باید همه به اقتصاد کشاورزی و افزایش تولید کمک کنیم که در این مورد، بحث مکانیزه کردن کشاورزی، صنایع تبدیلی، بازرگانی برنج و جلوگیری از دخالت واسطه هایی که در این زمینه مشکل ایجاد می کنند مطرح است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: ما با افزایش سطح کشت و توسعه تولید می توانیم به استانداردها برسیم که این ظرفیت در استان گیلان وجود دارد.

لزوم توجه استاندار گیلان به احیاء صنایع کوچک و فراموش شده استان

آقازاده با اشاره به جغرافیای مشخص و محدود صنعت استان گیلان، بیان کرد: برای ایجاد اشتغال مؤثر برای جوانان به ویژه افراد تحصیلکرده می توان ظرفیت کارخانجات و مراکز تولیدی و صنعتی را افزایش دهیم تا به حد قابل قبول برسد؛ همچنین با احیاء صنایع کوچک و پیشرفته که در گذشته وجود داشته اما به دلیل خیانت ها و وجود مافیا آسیب دیده و تعطیل شده، می توان اشتغالزایی را افزایش داد، صنایعی مانند صنعت نساجی، نوغان و… که امیدوارم استاندار پای کار بیاید و تلاش مضاعف در این رابطه داشته باشد.

گیلان با بهره مندی از سواحل بزرگ در اقتصاد دریا می تواند مؤثر باشد

وی با اشاره به استان گیلان به عنوان قطب گردشگری کشور، بیان کرد: باید بسترهای لازم برای اقتصاد و به صرفه کردن گردشگری فراهم شود تا با ورود مسافران به استان فقط هزینه نکنیم و درآمدزایی نیز داشته باشیم. استان گیلان با بهره مندی از سواحل بزرگ در اقتصاد دریا می تواند مؤثر باشد این در حالی است که راه های ترانزیتی استان، کریدور شمال به جنوب، راه آهن، بزرگراه ها و راه های متعدد بسیاری نیمه کاره مانده است.

دست چپاولگران از تخریب محیط زیست گیلان کوتاه شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اهمیت بحث کنترل منابع آبی، سدها و محیط زیست استان، اضافه کرد: مشکلاتی به عنوان بحران های به ظاهر غیرقابل علاج در حال ظهور است که استاندار علاوه بر تلاش برای حفظ محیط زیست، باید دست چپاولگران را در زمینه تخریب محیط زیست، رودخانه ها، تالاب ها، فاضلاب، آب های سطحی و سفره های زیرزمینی کوتاه کند. بنابراین حفظ محیط زیست و جنگل، سالم سازی و احیای آن در اولویت باشد چون کشاورزی، صنعت و گردشگری منوط به محیط زیست است.

وی تصریح کرد: معضل بیکاری و معیشت مردم در استان نیز مطرح است که مشکلات فراوانی وجود دارد و باید تلاش مضاعفی در این زمینه صورت بگیرد.

وجه تمایز “اسدالله عباسی” نسبت به سایر گزینه های استانداری

آقازاده در پاسخ به این سؤال که با وجه تمایز اسدالله عباسی به عنوان استاندار جدید گیلان در بین گزینه های دیگر چه بود، گفت: چندین گزینه برای تصدی سمت استانداری مطرح بود و به دلایل اینکه نام ایشان در جایگاه های مختلف از جمله چند دوره نمایندگی مجلس‌ و رده های وزارتی شناخته شده بود به عنوان استاندار منصوب شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با ابراز امیدواری به آینده استان بیان کرد: آقای عباسی باید حساسیت ها، نگرانی ها و مشکلات مردم را شناسایی و غفلت هایی که انجام گرفته و ضعف هایی که وجود دارد را درنظر بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم گله مند هستند و اعتماد لازم را به برخی مسئولین ندارند، گفت: آقای عباسی از نزدیک بین مردم بوده و با داشتن درک از مشکلات آنان، می تواند ظرفیت ها و فرصت های استان را مورد توجه قرار دهد تا نگرانی های به حق مردم، با توجه به ظرفیت های که استاندار جدید دارد، کاهش پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه