نامه آیت الله رمضانی به مقام معظم رهبری در خصوص پیام ایشان به جوانان اروپایی

رئیس اتحادیه اروپایی علما خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی نوشت: مرقومه ­ی پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به مصداق «کلمه طیّبه» که از درایت حکیمانه، دغدغه ­های فرا ملّی و بصیرت جهانی ­آن رهبر فرزانه در خصوص مسائل بین المللی حکایت داشت.

نامه آیت الله رمضانی به مقام معظم رهبری در خصوص پیام ایشان به جوانان اروپایی

به گزارش ۸دی نیوز، رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه با استقبال از نامه آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی نوشت: مرقومه ­ی پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به مصداق «کلمه طیّبه» که از درایت حکیمانه، دغدغه ­های فراملّی و بصیرت جهانی ­آن رهبر فرزانه در خصوص مسائل بین المللی حکایت داشت، حسب اطلاعات می‌دانی، با استقبال وسیع مسلمان منطقه مواجه شد و موجب روشنی چشم­‌ها و شفای دل­‌ها گشت.

 

متن کامل نامه حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه خطاب به رهبر معظم انقلاب به این شرح است: ‎

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقام رفیع ولایت و مرجعیت عالیقدر جهان اسلام

 

حضرت آیت الله العظمی خامنه ­ای مدظلّه العالی

 

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

بعد از تحیّات وافره و آرزوی صحّت و سلامتی برای ولی امر مسلمین به استحضار می‌­رساند: مرقومه ­ی پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به مصداق «کلمه طیّبه» که از درایت حکیمانه، دغدغه ­های فراملّی و بصیرت جهانی ­آن رهبر فرزانه در خصوص مسائل بین المللی حکایت داشت، حسب اطلاعات می‌دانی، با استقبال وسیع مسلمان منطقه مواجه شد و موجب روشنی چشم­‌ها و شفای دل­‌ها گشت.

 

در دنیای امروز این یک واقعیت است که با وجود همه­ی تنگناهای ظاهری، ظرفیت عظیم نسل نو و جوان نه یک تهدید، بلکه یک فرصت طلایی به شمار می‌­رود که جنابعالی با خطابی عاطفی و محبّت آمیز و در عین حال مستدل و عقلانی، آنان را هنرمندانه و خیرخواهانه همچون انبیاء و اولیاء مخاطب خود ساختید. هر بخش و هر جمله از این پیام نورانی و دقیق به فرصت­‌ها و اولویت­‌ها در کنار تهدید‌ها و چالش­‌ها بخوبی اشاره داشت و تصویری از آینده را در پیش روی جوانان منطقه ترسیم نمود.

 

امروزه بر اهل تحقیق مبرهن بلکه واضح و آشکار است که با موج بیداری جهانی، دوران استعمار نو به زودی به پایان می‌­رسد و آینده از آن اسلام و در خط و راه انبیاء عظام علیهم صلوات الله اجمعین است. چه کسی است که نداند پروژه­های اسلام هراسی و اسلام ستیزی با تمام تلاش­های انجام شده و بهره گیری از تمام ظرفیت­‌ها، به بن بست رسیده و دیگر بیش از این نمی‌­توانند افکار عمومی و به ویژه اذهان جستجوگر جوانان را به بازی بگیرند؟ افزایش مراکز دینی و اسلامی به خصوص در بخش­های علمی و آکادمیک و حجم استقبال معنا دار از همایش­‌ها و سمینارهای معنوی و معرفتی، هوای تازه­ای را در ریه­های معنوی غرب به گردش انداخته است و در برابر این حرکت پرشتاب، کسی را یارای ایستادن نیست. نگاه­های گزینشی در آیات و روایات، تمسّک به اخبار غیر مستند و تاریخ غیر معتبر و امثال این تاکتیک­‌ها و استفاده از شبکه­‌های مجازی اجتماعی و امواج رسانه­ای صهیونیستی دیگر برای مقابله با بیداری نسل جوان غرب کارآیی خود را از دست داده است. جوانان، خصوصاً جوانان مسلمان به عنوان نسلی پویا و حقیقت­جو در هر مجلس و محفلی مشاهده می‌­شوند که به دنبال فهم راه صحیح زندگی هستند و پرسان پرسان راه جدیدی را سراغ می‌­گیرند و می‌­خواهند به طور مستقیم و بی‌واسطه به حقایقی فکر کنند که در هیاهوی رسانه­‌ها و زرق و برق تمدّن شیطانی، هیچ وقت به نسل گذشته­ی آنان اجازه داده نشد درباره­ی آن­‌ها و نسبتش با هویت دینی و انسانی خود فکر کنند.

agha

 

این حقایق، اردوگاه باطل گرایان و اتاق­های فکر آنان را سراسیمه و آشفته ساخته و موجب شده شتابزده دست به اقداماتی بزنند که در کوتاه­‌تر شدن عمر باطل تأثیر بسزا دارد. و این وعده­ی الهی است که «إنَّ الباطِلَ کانَ زَهوقاً».

 

البته این نامه گام اوّل نبود و در گذشته نیز همواره به مناسبت­های دیگر هوشمندی و وقت‌شناسی ولی امر مسلمین در عرصه­های جهانی، موجب عزّت و سرافرازی پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را فراهم آورد، فتواهایی همچون تحریم استفاده از سلاح­های کشتار جمعی و ساخت و نگهداری بمب اتمی، تحریم توهین به مقدّسات و بزرگان مذاهب و…

 

در پایان، خدای را بر نعمت ولایت و زعامت حضرتعالی سپاس می‌­گویم و به نمایندگی از اتحادیه ­ی اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه، نامه ­ی گران سنگ حضرتعالی را نصب العین قرار داده و از خدای سبحان عاجزانه مسألت می‌­کنم هدایت­های حکیمانه و داهیانه ­ی آن رهبر فرزانه بتواند خلأ هدایتی موجود در دنیا را پر سازد و نسل جوان توفیق یابد تا با یک مدیریت راهبردی بر اساس راهبرد‌ها و راهکارهایی که اشاره فرمودید، در ساختن آینده­ی پر امید و روشن در جهت رسیدن به هویت واقعی، تغییر نامعادلات موجود، ایجاد آشتی و صلح و صفا و امنیت پایدار در جامعه­ی بشری، احقاق حقوق ملّت­های مستضعف و در یک کلام اعلای کلمه الله نقش برجسته ایفا کند.

 

خدای متعال سایه­ ی با برکت آن وجود عزیز و رهبر الهی را مستدام بدارد. آمین.

 

رضا رمضانی

 

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید سجاد
یه جا نوشتید آیت الله یه جای دیگه نوشتید حجت الاسلام!!!
در حاشیه