صعود دو کوهنورد گیلانی به قله ۵۱۳۷ متری + تصاویر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: “فرامرز فکری” و “امیررضا درخشان” از کوهنوردان باسابقه عضو هیأت کوهنوردی این شهرستان موفق شدند در یک صعود پاییزی، قله برفی ۵۱۳۷ متری آرارات در کشور ترکیه را فتح کنند.

صعود دو کوهنورد گیلانی به قله ۵۱۳۷ متری + تصاویر

به گزارش ۸دی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: “فرامرز فکری” و “امیررضا درخشان” از کوهنوردان با سابقه عضو هیأت کوهنوردی این شهرستان موفق شدند در یک صعود پاییزی، قله برفی ۵۱۳۷ متری آرارات در کشور ترکیه را فتح کنند.

وی با بیان اینکه این دو کوهنورد به نمایندگی از استان گیلان به همراه گروه صعودهای برون مرزی آغری داغ تبریز به این قله صعود کردند، افزود: در صعود مذکور، ۱۳ کوهنورد از استان های گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان و دیگر استان ها حضور داشتند.

وحید خاصی پور با اشاره به اینکه احمدپور به عنوان سرپرست و انوری به عنوان راهنما و جلودار، گروه را همراهی کردند، گفت: کوهنوردان حاضر در این صعود روز یکشنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۰) ساعت ۸ صبح از شهر دوبایزید به سمت قله آرارات در روستای چویرمه کوولی حرکت و به محل روستا رسیدند و ساعت ۱۰ به سمت کمپ یک آرارات حرکت کردند. در روز دوشنبه تمرینات هوازی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری و سپس در وضعیت جوی نامساعد ارتفاع ۴۳۰۰ متری انجام شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه این دو کوهنورد سابقه صعود به قلل مرتفع داخل و خارج از کشور را دارند، تصریح کرد: ساعت ۲ و نیم بامداد روز سه شنبه (۱۳ مهر) استارت صعود گروه در هوای نامساعد طوفانی و برفی، با سرعت باد ۶۰ کیلومتر بر ساعت زده و گروه موفق به فتح قله در ساعت ۸ صبح می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه