پرونده ترک فعل مسئولان دولت قبل با اولویت رسیدگی شود/ در صورت لزوم متخلفان دولتی ممنوع الخروج شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه قضا، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات که ابزار های کنترلی را در اختیار دارند گزارش دقیقی به مجلس و مردم درخصوص برخوردهای قانونی صورت گرفته ارائه دهند گفت: باید پرونده های ترک فعل مسئولان دولتی با اولویت و به سرعت رسیدگی شود.

پرونده ترک فعل مسئولان دولت قبل با اولویت رسیدگی شود/ در صورت لزوم متخلفان دولتی ممنوع الخروج شوند

به گزارش ۸دی،جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترک فعل دولت قبل گفت: قوه قضائیه هم مسئول پیشگیری از وقع جرم است و هم در صورتی که شخصی با هر پست و مقامی مرتکب جرم شد وظیفه دارد به جرم وی رسیدگی کند.

وی در گفتگو با دانا با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند قوه قضائیه نسبت به خطای هر مقام مسئولی که باعث تضییع بیت المال شده است با جدیت برخورد کند ادامه داد: عدم اجرای قانون با اجرای ناقض و غلط آن به مردم خسارت وارد می کند و قوه قضائیه باید با ورود به موقع خسارت وارده را جبران کند تا اعتماد مردم به حاکمیت حفظ شود.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه مردم از آقای اژه ای انتظار دارند که با عدالت با مقامات دولت قبل رفتار کرده و متناسب با جرم هر فردی تنبیهات لازم را اعمال کند تصریح کرد: عدم مجازات مجرم دیگران را ترغیب به رفتار نادرست می کند تا بعد از اینکه مرتکب خطا و اشتباه شدند از پاسخگویی فرار کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه موضوع برخورد با ترک فعل مسئولان دولتی از موضوعات جدی است که قوه قضائیه باید برای جبران خسارت هایی که در طول ۸ سال گذشته به کشور وارد شده به موضوع ورود کند ادامه داد: رانت هایی که در این سالها داده شده است و یا سواستفاده هایی که از بیت المال صورت گرفته باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن اینکه با متخلفان برخورد صورت می گیرد ظلمی در حق کسی رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات که ابزار های کنترلی را در اختیار دارند گزارش دقیقی به مجلس و مردم درخصوص برخوردهای قانونی صورت گرفته ارائه دهند تصریح کرد: باید پرونده های ترک فعل مسئولان دولتی با اولویت و به سرعت رسیدگی شود.

کوچکی نژاد عنوان کرد: در صورتی که دستگاه قضایی احتمال خروج از کشور برخی افراد متخلف را می دهد تا زمان رسیدگی به پرونده اش آن فرد را ممنوع الخروج کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه