زراعت چوب در ۴۲ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی زراعت چوب داریم، گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی مستثنیات نیز تحت پوشش زراعت چوب قرار دارد.

زراعت چوب در ۴۲ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان

به گزارش ۸دی، میرحامد اختری با اشاره به وضعیت زراعت چوب در استان گیلان، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه استان گیلان را برای زراعت چوب در ۶۶۰۰ هکتار از اراضی ملی متعهد کرده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی چند ساله از برنامه، افزود: طی یک سال و نیم اخیر این مهم در استان عملیاتی شده است؛ البته نیاز چوبی استان و کشور بسیار فراتر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی زراعت چوب داریم، گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی مستثنیات نیز تحت پوشش زراعت چوب قرار دارد.

اختری، گیلان را قطب صنایع سلولزی دانست و تصریح کرد: به خاطر وجود کارخانجات مهم صنایع چوب، پالت سازی، ام.دی.اف، فیبر، تخته و… گیلان به پرمصرف ترین استان کشور در حوزه چوب تبدیل شده است.

وی نیاز چوبی گیلان در سال را حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار مترمکعب از محل زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات و ۲۰۰ هزار مترمکعب از سایر موارد تامین می شود که معادل یک چهارم نیاز استان است و مابقی نیاز کارخانجات از طریق واردات تامین می شود.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، شهرستان شفت را عمده ترین ظرفیت زراعت چوب استان در سال جاری دانست و بیان کرد: سال گذشته شهرستان صومعه سرا محور زراعت چوب بود؛ شهرستان های آستانه اشرفیه، رضوانشهر، تالش و لنگرود نیز دارای زراعت چوب هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه