فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز افتتاح می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان از افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز امسال خبر داد و گفت: طی ماه‌های آینده فاز نخست را افتتاح می‌کنیم و مردم گیلان همانند ۲۲ استان دیگر از این موزه بازدید خواهند کرد.

فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی، سرهنگ «حسین مصطفی پور» در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران همه معادلات جهانی قدرت را بر هم زد، اظهار داشت: کارشناسان غربی لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ معرفی می‌کردند و در حال اجرای یک نظم نوین جهانی بودند، اما پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ گفتمان جدیدی را در جهان به وجود آورد.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: یکی از حربه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب، جنگ تحمیلی بود؛ اما دفاع مقدس هشت ساله ما طبق پیش بینی‌های جهانی پیش نرفت و به نفع ملت ایران تمام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در پای کار آوردن مردم و مردمی کردن دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران جنگ فقط صدام مقابل ایران نبود، بلکه جهان استکبار با محوریت دو ابرقدرت شرق و غرب از صدام حمایت می‌کردند تا بتوانند انقلاب اسلامی را حذف کنند؛ این در حالی است که رزمندگان اسلام هم از نظر سلاح و مهمات و هم از نظر اطلاعات و لجستیک در سطح پایین تری از دشمن قرار داشتند، اما حضور مردم در صحنه از هر قشر و صنف و اعم از مرد و زن و پیر و جوان پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

مصطفی پور با اشاره به شکل گیری ستاد‌های پشتیبانی از جنگ توسط مردم در همه شهر‌ها و روستاها، افزود: یکی از مهمترین ثمرات دفاع مقدس از بین رفتن ابهت پوشالی ابرقدرت‌های شرق و غرب بود که در آن زمان برای خودشان ایجاد کرده بودند؛ لذا دفاع مقدس به ملت‌های مظلوم جهان نشان داد که می‌توانند جلوی دشمنان بایستند و از حق خودشان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه ملت‌ها به ویژه مسلمانان منطقه تبدیل به الگو شد، تاکید کرد: امرزه شاهد شکل گیری هسته‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن و … به تأسی از دفاع مقدس هستیم که موجب پیروزی‌های جبهه اسلام و عقب نشینی دشمنان از منطقه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان جنگ را یک تهدید دانست که به برکت دفاع مقدس ملت ایران تبدیل به فرصت شد و اظهار داشت: توکل به خدا، رهبری داهیانه امام راحل، اطاعت پذیری از ولایت و پای کار بودن مردم موجب شد در جنگ نظامی به پیروزی برسیم؛ اما اعتقاد داریم که تهاجم دشمن همچنان ادامه دارد و عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.

وی فرهنگ و معارف دفاع مقدس را رمز پیروزی در همه جبهه‌ها دانست و تصریح کرد: اتحاد، همبستگی، وحدت کلمه، خلوص و بی ریایی، بی اعتنایی به دنیا و اعتماد به مردم به ویژه جوانان از ویژگی‌های دفاع مقدس است، با این معارف می‌توانیم از همه گردنه‌های سخت و خطرناک انقلاب عبور کنیم؛ عدم موفقیت در برخی از عرصه‌ها به ویژه اقتصادی نتیجه پشت گوش انداختن ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس است.

مصطفی پور با اشاره به نقش بارز گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس، متذکر شد: با وجود فاصله هزار کیلومتری تا جبهه‌ها و بمباران‌های کم ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس داریم و ۹۷ هزار رزمنده گیلانی به جبهه اعزام شدند که بیشتر از استان‌های درگیر جنگ است؛ همچنین پشتیبانی‌های مردم گیلان از رزمندگان در جبهه‌ها در کشور زبانزد است.

وی نیمی از شهدای گیلانی دوران دفاع مقدس را از شهدای ارتش دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار، عظمت و شکوهی که به واسطه هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده یک شکست ناپذیری و بازدارندگی برای کشور ایجاد کرده و طمع دشمنان را از بین برده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از مسئولان خواست همانند سال‌های جنگ به جوانان اعتماد کنند و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند باید جوانان را دریابیم و به آنان اعتماد کنیم؛ زیرا جوانان انقلابی و جهادی زیاد به منافع خود فکر نمی‌کنند و تلاش را سرلوحه خویش قرار می‌دهند.

  وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند ارزش ها، آرمان‌ها و باور‌های دفاع مقدس را تحریف کنند، تاکید کرد: امروز وظیفه داریم که فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل‌های امروز و فردای جامعه انتقال دهیم، زیرا نسل جوان و نوجوان انقلاب و جنگ را ندیده اند و از آن برجستگی‌ها بی خبر هستند.

مصطفی پور از افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار بود بهره برداری از فاز نخست در هفته دفاع مقدس انجام شود که شرایط ناشی از بیماری کرونا موجب تاخیر در روند کار شد؛ اما طی ماه‌های آینده فاز نخست را افتتاح می‌کنیم و مردم گیلان همانند ۲۲ استان دیگر از موزه دفاع مقدس خود بازدید خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه