مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

۱۵ درصد مشترکان گیلانی پرمصرف بودند

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تعداد مشترکان خانگی برق در استان گیلان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار اعلام کرد و گفت: در تابستان امسال مشترکان پرمصرف برق گیلان حدود ۱۵ درصد یعنی ۱۸۰ هزار نفر بودند بنابراین افزایش نرخ تنها برای مشترکانی که رعایت الگوی مصرف برق نداشتند، محاسبه شد.

۱۵ درصد مشترکان گیلانی پرمصرف بودند

به گزارش ۸دی،«محمد اسماعیل هنرمند» شامگاه یکشنبه در برنامه گفت‌وگوی خبری افزایش هفت درصدی بهای برق در آستانه امسال بر اساس مصوبه هیئت وزیران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها مقرر شد تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی هم ۱۶ درصد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان جمع کل افزایش بهای برق مشترکان را بر اساس مصوبه هیئت وزیران ۲۳ درصد اعلام کرد و بیان داشت: این قانون در کل کشور و استان گیلان اعمال شد و به همین دلیل صورتحساب‌هایی که صادر کردیم بر اساس تعرفه‌های جدید تعیین شده انجام گرفت.

هنرمند با تاکید بر اینکه طبق الگوی مصرف گرمسیری چهار در استان گیلان مشترکان خانگی بایستی در هر ماه به اندازه ۴۰۰ کیلو وات ساعت مصرف داشته باشند تا رعایت الگوی مصرف برای آنان لحاظ شود افزود: اگر مشترکی بالای ۴۰۰ کیلو وات ساعت در ماه مصرف داشته باشد مشترک پرمصرف شناخته می‌شود.

وی تعداد مشترکان خانگی برق در استان گیلان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار اعلام کرد و یادآور شد: در تابستان امسال مشترکان پرمصرف برق گیلان حدود ۱۵ درصد یعنی ۱۸۰ هزار نفر بودند بنابراین افزایش نرخ تنها برای مشترکانی که رعایت الگوی مصرف برق نداشتند، محاسبه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا برای قرار گرفتن استان در مناطق گرمسیری یک یا دو اقدام و پیگیری خاصی انجام شده است عنوان کرد: برای اینکه جایگاه گیلان را از منطقه گرمسری چهار نهایتا به منطقه سه برسانیم باید یکسری اقدامات در خود صنعت برق و یکسری اقدامات هم خارج از آن انجام شود.

هنرمند با تاکید بر اینکه باید یک مطالبه‌گری سیاسی در استان گیلان برای این هدف به وجود بیاید تا اشکالات منطقه‌بندی‌ها و تعیین تعرفه‌های برق برطرف شود اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی، شرکت توزیع برق به تمام واحدهای خود توصیه کرده و این دستور هم صادر شده است که نهایت مساعدت برای پرداخت قبوض انجام شود.

وی تقسیط قبوض مشترکان برق را یکی از حمایت‌های صنعت برق کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر مورد خاصی وجود داشته باشد و مشترک نتواند قبض خود را قسطی بپردازد ما تعداد اقساط وی را افزایش می‌دهیم و برای این کار مردم می‌توانند به واحد روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان مراجعه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه