فرماندار انزلی:

آموزش و پرورش با زیباسازی مدارس در محیط آموزشی جاذبه ایجاد کند

فرماندار انزلی با بیان اینکه آموزش و پرورش با زیباسازی مدارس در محیط آموزشی جاذبه ایجاد کند،گفت: باید فضایی در مدارس ایجاد شود که برای دانش آموز جاذبه داشته باشد تا با جدیت امر آموزش را دنبال کنند.

آموزش و پرورش با زیباسازی مدارس در محیط آموزشی جاذبه ایجاد کند
به گزارش ۸دی،«سید اسماعیل میرغضنفری» امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و آموزش از طریق فضای مجازی امروزه دانش آموزان را از محیط آموزشی دور کرده که همین امر زمینه را برای برخی از آسیب ها فراهم کرده است.

فرماندار بندرانزلی ادامه داد: نظافت و زیباسازی مدارس می تواند سرآغاز خوبی برای ورود مجدد دانش آموزان به محیط آموزشی باشد و در این راستا شهرداری با بهره گیری از نیروهای خدماتی می تواند آموزش و پرورش را یاری کند.

وی با اشاره به ایمن سازی فیزیکی مدارس با توجه به شروع فصل بارندگی گفت: آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه بکار بندد تا در سال تحصیلی مشکلی ایجاد نشود.

میرغضنفری گفت: در کمیته برنامه ریزی امسال نیز ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

وی از خیرین خواست با تغییر رویکرد از مدرسه سازی در ایامی که دانش آموزان کم بضاعت نیازمند تبلت و گوشی های هوشمند هستند به آموزش و پرورش کمک کنند.

میر غضنفری تاکید کرد: با برگزاری جلسات جانبی شورای آموزش و پرورش با حضور نماینده و امام جمعه انزلی باید خیرین را به این سمت سوق دهیم و در این مسیر مساعدت های شهرداری می تواند موثر واقع شود.

وی در انتها از مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی خواست جلسات توجیهی برای معلمین بهداشت با کادر مرکز بهداشت و درمان برگزار کند تا اگر دانش آموزی علائمی از کرونا بروز داد، بتوانند خدمات ویژه ای ارائه کنند.

*آموزش و پرورش باید برای دوران پس از کرونا برنامه ریزی داشته باشد

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید برای دوران پس از کرونا برنامه ریزی داشته باشد افزود : بسیاری از این جلسات دچار روزمرگی شده و آینده نگری ، برنامه ریزی ، آسیب شناسی و تحول آفرینی در این بخش انجام نشده است.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه فعالیت ها در مجموعه آموزش و پرورش می بایست چشمگیر باشد گفت: همزمان باآغاز سال تحصیلی دولت کار خود را شروع کرده و کشور به سمت تحول آفرینی در حرکت است. در جلسات شورای آموزش پروش آتی معاونت های مختلف اگر طرح و برنامه ای برای تحول آفرینی دارند آماده کرده و در جلسه پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

*جذب ۹۴ نیرو برای تدریس در مقطع ابتدایی

«محمود یوسفی فر» نیز به بازگشایی مدارس در شنبه سوم مهرماه اشاره کرد و اظهار داشت: بندرانزلی چهار مدرسه با جمعیت ۵۰ دانش آموز دارد که در این مدارس روستایی تدریس بصورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی ادامه داد: در سایر مدارس بصورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری مدارس از اول مهر سال تحصیلی را آغاز می کنند و آموزش در شبکه شاد شروع و برنامه هفتگی کلیه مدارس نیز تنظیم شده است. اگر اختلالی در شبکه شاد ایجاد نشود دانش آموزان در سر کلاس ها حضور خواهند یافت.

وی متذکر شد: در مدارس بیش از ۱۵۰ نفر نیز مدارس بصورت غیر حضوری برگزار می شود و اگر دانش آموز اگر اشکالی در یکی از دروس داشته باشد در روزهای زوج و فرد می توانند در مدارس رفع اشکال کنند.

یوسفی فر تاکید کرد: در بازگشایی مدارس اولویت سلامت دانش آموزان است و امیدواریم با همکاری اولیاء بتوانیم مدارس را بصورت حضوری برگزار کنیم. ۱۹ ماه گذشته که آموزش غیر حضوری جریان داشت لطمات زیادی به آموزش دانش آموزان وارد شد.

مدیر آموزش و پرورش انزلی ابراز امیدواری کرد: واکسیناسیون دانش آموزان با موفقیت انجام شود و گفت: تاکنون ۹۸ درصد فرهنگیان با مساعدت شبکه بهداشت و درمان دز اول و ۶۷ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

وی از جذب ۹۴ نیرو برای تدریس در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: خوشبختانه در مقطع ابتدایی کمبود نیرو نداریم  و نیروهای پیش دبستانی نیز تبدیل وضعیت شده اند.

یوسفی فر خاطر نشان کرد: ۶۰۰ نیروی فعال در آموزش پرورش نیز تاکنون جذب نشده اند و می بایست در استان های همجوار مشغول به کار شده و یا پس از یکسال با بازنشستگی معلمان آموزش و پرورش، جذب شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه