رئیس انجمن رمز ایران خبر داد؛

دانشگاه گیلان، میزبان نوزدهمین کنفرانس رمز ایران

رئیس انجمن رمز ایران میزبان نوزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران را معرفی کرد و گفت: دانشگاه گیلان در سال آینده میزبان بعدی این کنفرانس است.

دانشگاه گیلان، میزبان نوزدهمین کنفرانس رمز ایران

به گزارش ۸دی،محمود سلماسی زاده امروز در آیین اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، از طریق ارتباط ویدئویی با این کنفرانس، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان امسال برای دومین بار میزبان این کنفرانس بود و یک بار در سال ۱۳۸۸، ششمین دوره کنفرانس رمز ایران در این دانشگاه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مجازی این کنفرانس، افزود: برگزاری کنفرانس به شیوه مجازی مزیت هایی داشت، هرچند توفیق ارائه حضوری را از ما گرفت. ضمن اینکه سخنرانان بین المللی به راحتی توانستند در این کنفرانس حضور یابند که مزیت بالایی است.

رئیس انجمن رمز ایران، برگزاری ۱۸ کنفرانس در طول ۲۲ سال عمر انجمن را توفیق دانست و گفت: شهر رشت برای دومین بار میزبان کنفرانس نوزدهم خواهد بود.

سلماسی زاده با بیان اینکه کنفرانس های سالیانه انجمن رمز ایران با کمک و همکاری دانشگاه ها انجام می شود، از ارتقای کیفیت این دوره از کنفرانس خبر داد و گفت: در این دوره نخستین جایزه مرحوم برنجکوب برای شرکت های فناور جوان اهدا می شود که امیدواریم نقطه قوتی برای فناوران جوان باشد.

وی با اشاره به عضویت مرحوم دکتر برنجکوب در انجمن رمز ایران، اظهار کرد: مرحوم برنجکوب یادگارهای بسیاری داشت و اکنون این جایزه به درخواست خانواده آن مرحوم و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان انجمن رمز ایران، شرکت مهندسی پیام پرداز، دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در قالب یک جایزه به طور سالانه اهدا می شود.

رئیس انجمن رمز ایران گفت: مرحوم برنجکوب سنجیده سخن می گفت و از سخنان خود ترسی نداشت و این درسی است که می شود از او به یاد داشت.

سلماسی زاده کیفیت برگزاری کارگاه ها در این دوره را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: الگویی برای دوره های بعدی باید باشد.

وی از حمایت ویژه از تمام مقالات رسیده به کنفرانس چه مقالات پذیرفته شده و چه داوری شده خبر داد و گفت: سطح کیفی کنفرانس امسال بیشتر بود.

ارائه ۲۷ مقاله فارسی و انگلیسی در هجدهمین کنفرانس رمز

دبیر علمی هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از برگزاری کنفرانس اظهار کرد: از ۸۲ مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، تعداد ۲۷ مقاله پذیرفته شده بود که ۱۵ مقاله انگلیسی و ۱۲ فارسی در طول دو روز کنفرانس ارائه شد.

حمید ملا با بیان اینکه داوری مقالات توسط اساتید و اعضای خبره این حوزه انجام پذیرفت، گفت: ۲۲۲ داوری برای ۸۲ مقاله انجام شد که به صورت میانگین ۲.۸ داوری به ازای هر مقاله انجام شد. تعداد ۱۰۲ نفر داوری مقالات را برعهده داشتند.

وی افزود: در این کنفرانس دو روزه، سه کارگاه با عناوین «بازار محصولات و خدمات امنیتی در حوزه اینترنت اشیا»، «امنیت اینترنت اشیا صنعتی» و «کارگاه رمزنگاری خم بیضوی چالش ها و راهکارها» برگزار شد که میانگین شرکت کننده حدود ۴۰ نفری نشان دهنده استقبال خوب از این کارگاه ها است.

دبیر علمی هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران برگزاری ۱۰ نشست تخصصی، پنج سخنرانی کلیدی از اساتید داخل و خارج و شش سخنرانی از اساتید مدعو را از برنامه های جانبی این کنفرانس دو روزه اعلام کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه