رئیس شورای اسلامی شهر رشت مطرح کرد:

عدم بهره‌برداری مطلوب از عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو/رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه این عنوان مهم تا کنون به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و می‌توانیم از این عنوان برای معرفی رشت در عرصه برند غذای حلال در جهان استفاده بهینه کنیم.

عدم بهره‌برداری مطلوب از عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو/رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران

به گزارش ۸دی، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری پروژه گردشگری واقع در خیابان پرستار رشت که با حضور شهردار رشت و جمعی از سرمایه‌گذاران در ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل برگزار شد، اظهار کرد: شهر رشت در حوزه سرمایه‌گذاری از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی از جمله وجود بناهای تاریخی، تالاب عینک رشت، بازار سنتی، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، کاروانسراهای قدیمی و غیره برخوردار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه از داشته‌های رشت به خوبی در حوزه جذب سرمایه‌گذار استفاده نمی‌شود، افزود: در حال حاضر گردشگران از رشت برای توقف‌های کوتاه استفاده می‌کنند و بیشتر تمایل آنان به شهرهای اطراف رشت به واسطه دارا بودن جاذبه‌های گردشگری است.

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه رشت در شرایط فعلی قطب کشاورری و صنعتی محسوب نمی‌شود، بیان کرد: سالهاست که رشت از شرایط ایده آل در حوزه کشاورزی فاصله گرفته و در بخش صنعت نیز بسیاری از مراکز صنعتی این شهر تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های گردشگرپذیری در رشت وجود ندارد، گفت: بسیاری از مراکز اقامتی و گردشگرپذیری رشت متعلق به سالیان بسیار دور است و متاسفانه برخی از افراد و دستگاه‌ها با ایجاد موانع پیش روی شهرداری و سرمایه‌گذاران موجب عقب ماندگی‌های فراوان در حوزه گردشگری در این شهر شده‌اند.

کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای شِشم رشت با هم هماهنگ هستند، افزود: اعضای شورا حامی شهردار رشت هستند و همه در تلاشیم تا با رفع موانع و تسهیل بخشیدن به امور، شاهد اجرای پروژه‌های مهم و اولویت دار و حرکت شهر به سمت توسعه باشیم و یقینا راه نجات رشت نیز رفع مشکلات و موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران و بهره مندی از ظرفیت‌های آنان در اجرای پروژه‌های بزرگ است.

وی به عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه این عنوان مهم تا کنون به خوبی مورد بهره برداری قرار نگرفته و می‌توانیم از این عنوان برای معرفی رشت در عرصه برند غذای حلال در جهان استفاده بهینه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت تصریح کرد: عملکرد شورای شِشُم رشت در موضوع انتخاب شهردار اقدامی هوشمندانه بود و با توجه به اینکه وی در دوران فعالیت شورای پنجم رشت نیز در این جایگاه مشغول فعالیت بود و از طرفی انتخاب گزینه غیر بومی و جدید نیز نیازمند طی فرآیند‌هایی بود، اعضای شورا به احمدی برای ادامه فعالیت در این جایگاه رای اعتماد دادند.

*اجرای پروژه گزدشگری در رشت برای نخستین بار در گیلان

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورای شورای ششم رشت به موضوع سرمایه‌گذاری دیدگاهی عمیق دارند، اظهار کرد: این جلسه برای دومین بار است که برگزار می‌شود و با توجه به رویکرد شورای شِشم رشت پیرامون موضوع سرمایه‌گذاری تمایل داشتم این موضوع مهم همزمان با فعالیت این شورا بررسی شود.

سید محمد احمدی با بیان اینکه  پروژه گردشگری با این عظمت واقع در خیابان پرستار رشت برای نخستین بار در سطح استان گیلان اجرایی می‌شود، افزود: شورا و شهرداری رشت قصد دارند با تسهیل‌گری و مشارکت در اجرای این پروژه بزرگ، زمان قابل دفاعی را به منظور اجرا و اتمام آن به شهروندان اعلام کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه