عضو کمیسیون انرژی مجلس:

اقدامات حوزه تامین آب در گیلان زیرساختی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس اقدامات مربوط به تأمین آب در گیلان زیرساختی ندانست و گفت: با اجرای دو طرح بزرگ در این بخش مشکل آب استان تا چند سال برطرف می‌شود.

اقدامات حوزه تامین آب در گیلان زیرساختی نیست

به گزارش ۸دی،پرویز محمدنژاد شامگاه پنج‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به روند تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس، گفت: رئیس جمهور متعهد شد که در اسرع وقت وزیر پیشنهادی بعدی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حوزه کرونا ایرادات اساسی و کلی وجود دارد، ادامه داد: در بحث مبارزه با کرونا ضمانت اجرایی برای مصوبات ستاد مقابله با کرونا وجود ندارد و دولت تاکنون این مصوبات را خیلی جدی نگرفته است.

وی با اشاره به تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر ورود ۱۲ میلیون دُز واکسن ظرف مدت دو ماه به کشور، تصریح کرد: متأسفانه در کمیته درمان، تجدید نظر نسبت به مقابله با ویروس‌های جدید نمی‌شود و یا از روش‌های طب سنتی علی رغم توصیه‌ها بهره نمی‌گیرند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در مدیریت استراتژیک آب مشکل داریم، بیان کرد: در حوزه منبع تغذیه یعنی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها مشکل داشتیم و عدم تعمیر و مرمت و نگهداری در خطوط انتقال موجب افت سرعت آب می‌شود و نقاط ضعف موجود در حوزه توزیع آب نیز برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به حوزه تأمین آب در استان گیلان زیرساختی نیست، عنوان کرد: قرار است دو طرح بزرگ ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه تأمین آب استان انجام شود که در صورت عملیاتی شدن، مشکل آب استان تا چندین سال برطرف می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از دو طرح مذکور جهت تأمین آب استان گیلان، گفت: بنا داریم آب رودخانه لنگرود را جهت تأمین مناطق زیردست انتقال دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: سد سفیدرود باید حدود ۸۰ کیلومتر آب را به شرقی ترین شهرستان گیلان انتقال دهد که این امر هدر رفت آب را افزایش می‌دهد لذا باید تعداد آب بندان‌ها را افزایش دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه