بهره برداری از بیمارستان تنفسی رشت طی یک هفته

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بیمارستان تنفسی دائمی رشت تا پایان همین هفته و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری می‌رسد از آماده‌سازی بخش ICU و MRI بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن توسط ارتش تا پایان سال خبر داد.

بهره برداری از بیمارستان تنفسی رشت طی یک هفته

به گزارش ۸دی،سرهنگ خلبان «ولی رحمانی» مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگاران ساخت امکانات اضطراری درمانی در بیمارستان پورسینای رشت توسط ارتش را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طبق فرمایش فرمانده کل قوا، ارتش تمام امکانات خود را برای مقابله با کرونا پای کار آورده است.

فرمانده دانشکده هوا نیروز ارتش وظیفه ذاتی ارتش را دفاع از مرزها و ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: این وظیفه هم‌اینک به طور بسیار درستی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال تامین است و اگر به اوضاع این روزهای منطقه بنگریم، می‌بینیم که علی‌رغم بسیاری از تحولات در خارج مرزها، امنیت در داخل کشور برقرار است.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش از در اختیار قرار دادن ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نیروی کادر پزشکی توسط ارتش برای کمک به مردم را متذکر شد و تصریح کرد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری، استاندار گیلان و دانشگاه علوم پزشکیاز فرمانده نیروی زمینی ارتش احداث یک بیمارستان تنفسی دائمی را درخواست کردند.

رحمانی با بیان اینکه بیمارستان تنفسی دائمی رشت تا پایان همین هفته و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری می‌رسد اضافه کرد: این بیمارستان یک مرکز درمانی یکصد تختخوابی است و تمام امکانات روز پزشکی که تازه خریداری شده نظیر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را در خود دارد.

وی حضور جمهوری اسلامی ایران از زمان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در کنار ضدعفونی کردن اماکن عمومی و سایر خدمات اینچنینی، در بخش محرومیت‌زدایی هم کارها و اقدامات ویژه‌ای انجام داد به طوری‌که در شهرستان فومن تجهیز بخش عمده‌ای از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) را بر عهده گرفت.

فرمانده دانشکده هوا نیروز ارتش بخش از آماده‌سازی بخش ICU و MRI بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن توسط ارتش تا پایان سال خبر داد و ابراز داشت: برای اجرای این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد از سویی در یکسال گذشته یک کلینیک شبانه‌روزی هم در شهر ماکلوان توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده شد.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ارتش در بخش آبرسانی به مردم شهرستان‌های مختلف گیلان هم اقدامات بسیار ویژه‌ای انجام داده است اذعان کرد: کمک سه میلیارد ریالی به بهزیستی شهرستان فومن، اقدامات پزشکی و کرونایی و مانند این‌ها از دیگر فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود.

رحمانی اهدای یکصد کپسول اکسیژن به بیمارستان‌های استان گیلان تا یکی دو روز آینده توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک مخزن اکسیژن‌ساز بزرگ توسط ارتش خریداری شده است و به زودی به استان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه انواع تجهیزات پزشکی در روزهای آینده توسط نیروی زمینی ارتش وارد استان گیلان خواهد شد عنوان کرد: نیروی زمینی ارتش همزمان با احداث بیمارستان صحرایی در گیلان، یک مرکز واکسیناسیون در اصفهان راه‌اندازی کرده و ساخت یک بیمارستان دائمی را هم در این استان آغاز کرده است.

فرمانده دانشکده هوا نیروز ارتش احداث دو بیمارستان اضطراری  تنفسی در سیستان و بلوچستان را نیز از دیگر اقدامات ارتش دانس و تصریح کرد: خراسان‌های رضوی و شمالی هم درخواست‌های مشابهی را از نیروی زمینی ارتش جهت راه‌اندازی بیمارستان دارند که مقدمات انجام آن هم‌اینک در حال فراهم شدن است.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمامی یگان‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی ارتش همواره در کنار مردم بوده‌اند خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، ارتش مردمی‌ترین نهاد ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و در تمام بحران‌ها قبل از هر نهادی به کمک مردم شتافته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه