آزاد‌سازی اراضی ملی در لنگرود

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود گفت: هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای این شهرستان در بخش اطاقور رفع تصرف شد.

آزاد‌سازی اراضی ملی در لنگرود

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای بخش اطاقور شهرستان لنگرود، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد.

وی از اعزام ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی خبر داد و تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.

سرهنگ “حمیدرضا سرخوش‌پور” از معرفی متهم ۵۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۷ میلیارد ریال برآورد کردند. با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با موارد این چنینی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه