نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس خبر داد:

آمادگی مجلس برای تامین واکسن و دارو با جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مجلس برای جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰ برای تامین واکسن و داروهای درمان کرونا آمادگی کامل دارد گفت: در صورت اذن مقام معظم رهبری ارز مورد نیاز برای این کار از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود.

آمادگی مجلس برای تامین واکسن و دارو با جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰

به گزارش ۸دی،«جبار کوچکی‌نژاد» شامگاه پنج‌شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی مجلس به دولت برای مدیریت پیک پنجم کرونا در کشور را برشمرد و اظهار داشت: بحث واردات واکسن، سرم، سرنگ، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی و تامین منابع آن از جمله تاکیدات مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس از آمادگی خانه ملت برای جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰ با هدف رفع مشکلات تامین واکسن و دارو خبر داد و عنوان کرد: اگر مقام معظم رهبری اذن بفرمایند حتی می‌توان از صندوق توسعه ملی هم برای این کار اقدام کرد زیرا وزارت بهداشت برای تامین واکسن به ارز نیاز مبرم دارد.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که دیدگاه مجلس در مورد بازگشایی مدارس در مهرماه چگونه است هم تصریح کرد: این موارد بیشتر در حوزه اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد و طبق فرموده مقام معظم رهبری این ستاد هر تصمیمی که بگیرد قابلیت اجرایی دارد. از طرفی شاهدیم معلمان و دانشجویان هم در حال واکسینه شدن هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به علت شیوع کرونا در یک سال و نیم اخیر حوزه آموزش کشور آسیب جدی دیده است اذعان کرد: در مورد بازگشایی و تعطیلی مدارس اینکه مجلس بخواهد ورود کند و قانونی تصویب کند به عقیده من صلاح نیست اما مجلس با تمام توان در خدمت ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و کمک می‌کند.

وی به موضوع اعلام رسمی فهرست وزیران پیشنهادی دولت به مجلس هم اشاره کرد و در مورد اینکه بررسی صلاحیت‌ها در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی چه زمانی طول می‌کشد اذعان کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، دولت منتخب پس از برگزاری مراسم تحلیف دو هفته فرصت دارد کابینه پیشنهادی خود را ارائه دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان از اعلام وصول رسمی نامه دولت در تاریخ شنبه( ۲۳ مرداد ) سخن گفت و با اشاره به اینکه مجلس طبق آئین‌نامه ۲۰۲ یک هفته برای دعوت وزرا به کمیسیون‌های تخصصی فرصت دارد افزود: از روز شنبه تا سه‌شنبه (۲۶ مرداد) مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به شکل فشرده صلاحیت وزرا را بررسی خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مجلس یک هفته برای بررسی کلیات وزرای پیشنهادی در صحن علنی با سخنرانی شش موافق و شش مخالف فرصت دارد افزود: معتقدم ترکیب وزرایی که رئیس جمهور انتخاب کردند خوب است و افراد باسابقه در آن به چشم می‌خورد اما شاید به همه افراد رأی ندهد.

کوچکی‌نژاد در ادامه ممنوعیت واردات و توزیع برنج در فصل برداشت را هم از دیگر تاکیدات مهم مجلس اعلام کرد و با تاکید بر اینکه نمایندگان گیلان روی این موضوع حساسیت ویژه دارند اظهار داشت: ساماندهی پسماند در شهرستان رشت از مطالبات مردم است از سویی فرآیند ساخت کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت حدود ۶۰۰ تن به خوبی در حال انجام است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه امسال منابع و اعتبارات خوبی برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز شهرستان رشت و تفکیک زباله خشک از تر اختصاص پیدا کرد گفت: روزانه حدود ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود و با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت کارخانه کودآلی و زباله‌سوز می‌توان از ورود زباله به سراوان جلوگیری کرد.

وی جمع‌آوری فاضلاب را پروژه‌ای پرهزینه برای ساماندهی دو رودخانه آلوده رشت اعلام کرد و با اشاره به اینکه انجام این کار به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد خاطرنشان کرد: در بالادست دو رودخانه گوهررود و زرجوب در محدوده عزیزکیان سدی در حال ساخت است که اگر زودتر احداث شود آب این دو رودخانه از آن محل تامین می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه