دولت مردمی دولت وفاق ملی است؛

وزرای پیشنهادی رئیسی شائبه وابستگی جناحی را از بین برد/ مشکلات کشور با پرهیز از جناح بازی حل می‌شود

رئیس جمهور کشور در سخنانی از وجود دولت مردمی به دور از هرگونه مرزبندی در ۴ سال آینده خبر داد که در آن جناح‌های سیاسی، دسته بندی‌های قومی، مذهبی و گروهی رنگ می‌بازد و همه مردم دست در دست یکدیگر برای تحقق ایرانی قوی، ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران هم پیمان می‌شوند.

وزرای پیشنهادی رئیسی شائبه وابستگی جناحی را از بین برد/ مشکلات کشور با پرهیز از جناح بازی حل می‌شود

به گزارش هشت دی، کشور ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذراند؛ مشکلات معیشتی و اقتصادی در کنار وضعیت فوق بحرانی کرونا عرصه را بر مردم تنگ کرده و گویی نفس‌ها به شماره افتاده است. دولت یازدهم و دوازدهم «بدترین‌ها» را طی ۸ سال برای ملت رقم زد که ثمره آن کارد را به استخوان مردم رسانده و آینده غیر قابل کنترلی را پیش روی ما گذاشته است.

تشکیل دولت مردمی فارغ از جناح بندی امیدوار کننده است

سید ابراهیم رئیسی در سخنانی از وجود دولت مردمی به دور از هرگونه مرزبندی در ۴ سال آینده خبر داد و ادعا کرد که در دوره وی جناح‌های سیاسی، دسته بندی‌های قومی، مذهبی و گروهی رنگ می‌بازد و همه مردم دست در دست یکدیگر برای تحقق ایرانی قوی، ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران هم پیمان می‌شوند.

برای پی بردن به اهمیت وفاق ملی در تحقق اهداف کشور و نقش آن در رفع مشکلات و توسعه شاخص‌ها، گفتگویی با توحید محمدزاده پژوهشگر مسائل بین‌الملل انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، مردم مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رای رفته و از میان سلایق موجود در انتخابات ریاست جمهوری، گفتمانی را انتخاب کردند که خط بطلانی بر جناح‌بندی‌های ساختگی و باندبازی‌هایی که حقوق مردم را نادیده می‌گرفتند زده است گفت: دولت منتخب دولتی است مردمی که برای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی حرکت خواهد کرد.

انحصار قدرت در دست جناح‌ها آفت دولت است

محمدزاده با اشاره به اینکه یکی از آفت‌هایی که نهاد دولت در جمهوری اسلامی با آن مواجه بوده، انحصار قدرت در دست جناح‌ها است افزود: این احزاب و جناح‌ها متاسفانه بعضاً منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح داده‌اند و همین موضوع موجب فساد و عدم موفقیت نهاد دولت در بسیاری از زمینه‌ها شده است.

پژوهشگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر جمهوری اسلامی نیاز به حضور یک دولت انقلابی که ریشه فساد را خشک کند بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

ریشه اصلی فساد در قوه مجریه است

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع که ریشه اصلی فساد در قوه مجریه است بیان کرد: تاکید ایشان بر روی این موضوع که کشور برای یک تحول عظیم نیازمند یک حرکت انقلابی و اصلاح زیرساخت‌هاست، فضای عمومی برای دعوت از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات را فراهم کرد.

محمدزاده با بیان اینکه مردم در گوشه و کنار کشور در حرکت‌های جهادی شروع به تبلیغ و دعوت از رئیسی کردند گفت: رئیسی با ستادهای مردمی تشکیل شده توسط خود مردم، اکثریت آرا را کسب کرده و با شعار دولت مردمی، دولت سیزدهم را تشکیل داد.

وزرای پیشنهادی رئیسی شائبه وابستگی جناحی را از بین برد

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته، گزینه‌های متعددی برای کابینه دولت سیزدهم گمانه‌زنی می‌شد که بالاخره در تاریخ ۲۰ مرداد، وزاری پیشنهادی به مجلس معرفی شد ادامه داد: افراد معرفی شده و نحوه گزینش وزاری پیشنهادی به گونه‌ای است که هرگونه شائبه وابستگی جناحی، سیاسی، قومی و قبیله‌ای را از بین برد و مردم انقلابی ایران را امیدوارتر کرد.

عموم وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم جوانان هستند

محمدزاده با بیان اینکه عموم وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم جوانان هستند بیان کرد: میانگین سنی افراد انتخاب شده به سن انقلاب می‌رسد و این یعنی شروع یک تحول عظیم در مدیریت و ایجاد حرکت و جنبش در ارکان مختلف نظام.

استفاده از نیروهای جوان و متخصص کشور را از حالت آشفتگی خارج می‌کند

پژوهشگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای جوان و متخصص کشور را از حالت آشفتگی خارج خواهد کرد و کشور با اصول مدیریتی جدید و منطبق با علم روز مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز به لطف و عنایت خداوند متعال کشور عزیزمان ایران برخوردار از جوانانی متخصص است که در حوزه‌های مختلف مدیریتی حرفی برای گفتن دارند افزود: جوانان ما می‌توانند منشاء خیر و برکت برای برای نظام اسلامی باشند.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که هیچ یک از رئوسای جمهور قبلی کشور، تا این حد به جوانان اعتماد نکرده بودند و امروز امیدها به دولت سیزدهم برای رفع مشکلات معیشتی، فرهنگی و سیاسی بیشتر شده است.

محمد زاده بیان داشت: در شرایطی که کشورمان درگیر تحریم‌های بین‌المللی است، مشکلات داخلی از جمله مشکلات اقتصادی که از عدم کارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم ناشی شده‌اند و مشکلات ناشی از همه‌گیری کوئید ۱۹ برجای خود باقی مانده‌اند، اقدام رئیسی در معرفی کابینه دولت مردمی امیدها را روشن کرد و در روزها و ماه‌های آینده با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، شاهد رفع مشکلات کشور خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ممنون از آقای محمدزاده که با اصول بهتری مارا به داشتن ایرانی سربلند امیدوار کردند
فخرالدین رسولی
به امید داشتن ایرانی آباد به دور از هر گونه تشویش انشاا... که رییس جمهور عزیزمان بتوانند فساد رو ریشه کن کنند ویک دولت انقلابی آنگونه که لایق این انقلاب هست تحویل بدهند
در حاشیه