مسئول بسیج مداحان گیلان در گفتگو با ۸دی:

شرایط ویژه کرونایی منجر به احیاء مجالس خانگی عزای اباعبدالله الحسین (ع) شد/ دوستداران اهل بیت در قانون مداری پیش قدم هستند

مسئول بسیج مداحان گیلان با بیان اینکه از تهدیدات باید فرصت ساخت، گفت: کرونا و شرایطی ویژه ای که ایجاد کرد باعث شد تا مجالس خانگی که سال ها فراموش شده بود دوباره احیا شود.

شرایط ویژه کرونایی منجر به احیاء مجالس خانگی عزای اباعبدالله الحسین (ع) شد/ دوستداران اهل بیت در قانون مداری پیش قدم هستند

“محمدعلی نصیبی” مسئول بسیج مداحان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه مداحان‌اهلبیت (ع) در محرم سال قبل در شرایط کرونایی اثبات کردند که در ولایتمداری سر آمد هستند افزود: سال قبل و با شرایطی ویژه کرونایی با عنایت امام حسین(ع) هیچ موردی که بخواهد سلامتی مردم را تهدید کند بوجود نیامد.

وی با بیان اینکه امسال هم با تجربه سال قبل مراسمات محرم با رعایت پروتکل ها بهداشتی برگزار خواهد شد افزود: مریدان و دوستداران اهلبیت (ع) اثبات کرده اند که در رعایت قانون و قانون مداری پیش قدم هستند.

مسئول بسیج مداحان استان گیلان در ادامه به ظرفیت بالای مداحی و تولید اشعار آینی در استان اشاره کرد و گفت: با تولید محتوا و ارائه آن به مداحان اهلبیت (ع) به استقبال ماه محرم رفته ایم.

این مسئول با بیان اینکه بسان سال قبل از کمک و ظرفیت رسانه ها از جمله رسانه ملی در تولید برنامه های ویژه محرم بهره خواهیم برد، ادامه داد: رسانه ها کمک کردند تا ما مجالس را در منازل مردم ببریم، تا همه ی کسانی که توانایی حضور در مجالس را نداشتند هم از آن بهره ببرند.

نصیبی همچنین از تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی بین اقشار ضعیف جامعه از سوی هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: این کمک ها در قالب کمک های مومنانه صورت گرفت و امسال هم ادامه پیدا کرد.

وی همچنین با بیان اینکه از تهدیدات باید فرصت ساخت، ادامه داد: کرونا و شرایطی ویژه ای که ایجاد کرد باعث شد تا مجالس خانگی که سال ها فراموش شده بود دوباره احیا شود.

مسئول بسیج مداحان استان گیلان، احیاء روضه های خانگی دارای برکات زیادی بوده و هست، ادامه داد: این مهم در سال قبل در تمام شهرستان های استان و در منازل یا جلوی درب منازل خانواده های معظم شهدا و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

وی همچنین با بیان اینکه مردم گیلان همه سال خود بانی مجالس امام حسین(ع) بودند، افرود: ما گیلانی ها می توانیم با نصب پرچم عزای اباعبدالله بر سر در منازل و در سطح شهر، خشنودی قلب مبارک امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه