افزایش بستری بیماران کرونایی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری استان به ۶۳۳ نفر رسیده است، گفت: ۵ نفر در شبانه روز گذشته فوت کردند.

افزایش بستری بیماران کرونایی در گیلان

به گزارش ۸دی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در مقایسه با روزهای گذشته امروز تعداد بیماران بستری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، افزود: ۱۶۰ نفر از این افراد طی شبانه روز گذشته شناسایی و بستری شده‌اند.

“آبتین حیدرزاده” با اشاره به اینکه در حال حاضر حال ۱۱۹ نفر از بیماران کرونایی وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۵ نفر از هم استانی‌های خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌ایم.

وی همچنین در ادامه به تعطیلات روزهای پایانی هفته و دو استان تهران و البرز اشاره و اضافه کرد: گزارش‌های دریافتی حاکی از افزایش ورود مسافران به استان گیلان دارد که این قطعاً در روزهای آینده زمینه را برای افزایش تعداد بیماران فراهم می‌کند. عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، حضور در دورهمی ها و تجمعات و تفرجگاه‌ها از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماری کرونا و روند صعودی ابتلاها و بسترها در استان گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه برای کنترل و مهار کرونا و کاهش آمارها نیازمند مشارکت شهروندان و اصناف هستیم، گفت: بارها از هموطنان خواسته‌ایم تا سفر به این استان را به زمان دیگری موکول کنند. با توجه به سرعت سرایت کرونا دلتا همه باید پروتکل‌ها را رعایت کرده به ویژه از ماسک استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه