حجه الاسلام "برمایی" در رشت:

حریم؛ مسئله اصلی جامعه/ در زندگی شاخص ارزشمندی را پررنگ کنید

حجه الاسلام “محمد برمایی” در گردهمایی “حریم مروارید” با بیان اینکه حریم؛ مسئله اصلی جامعه است، گفت: در زندگی شاخص ارزشمندی را پررنگ کنید و حریم خط کشی شده داشته باشید؛ امام علی (ع) آنقدر ارزشمند زندگی می کرد که دنیا برایش بی اهمیت بود.

حریم؛ مسئله اصلی جامعه/ در زندگی شاخص ارزشمندی را پررنگ کنید

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجه الاسلام “محمد برمایی” در گردهمایی تخصصی حجاب در رشت با بیان اینکه حریم،؛مسئله اصلی جامعه است، اظهار کرد: جامعه را باید به سمتی پیش ببریم که با هر سلیقه ای درباره یک کلمه یعنی “حریم” حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که حریم دارند گره گشایی و حل مسئله بلدند، گفت: اگر فردی حریم و مرز نداشته باشد دیگر فرقی نمی کند چه پوششی دارد زیرا هرکس مبتنی بر شاکله خودش رفتار می کند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: اگر می خواهی حریمت را بفهمی باید به یک سوال پاسخ دهی، اینکه چقدر ارزشمندی؟ اگر به این سوال پاسخ دادی، تازه حریم شکل می گیرد، اگر در تله بی ارزشی بیافتی به جای پاسخ به سوال، ضعف هایت را می پوشانی.

برمایی با تاکید بر شاخص ارزشمندی انسان، تصریح کرد: در زندگی شاخص ارزشمندی را پررنگ کنید و حریم خط کشی شده داشته باشید. امام علی (ع) آنقدر ارزشمند زندگی می کرد که دنیا برایش بی اهمیت بود.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: افراد متقی کسانی هستند که ارزشمند و اهل فضیلت هستند و هوش اخلاقی بالایی دارند یعنی حریم دارند.

برمایی با طرح این پرسش که به چه شکل بی حریم و بی ارزش می شویم، بیان کرد: خانواده متعصب باعث تعصب بی جا در فرد می شود و رابطه سرد بین والدین نیز سبب احساس بی کسی و ضعف و خودخوری عمیق در وجود فرد می شود و شخص در تله عاطفی گرفتار می شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام ساده است و دینداری آسان تر، اگر دچار باور غلط نشویم، گفت: اگر مفهومی را نمی توانیم درک کنیم دچار تله بی ارزشی شدیم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به موضوع “تله بی ارزشی” بیان کرد: هرچیزی که باعث تله بی ارزشی می شود آن را نابود کنید به جز خانواده که خودمان آن را انتخاب نکردیم و اگر در این حوزه مشکلی هست باید با مراجعه به مشاور برطرف شود.

وی در ادامه افزود: اگر دیندار هستی و حواست نباشد دینداری ات کپک می زند، روح و روان باید پاکسازی شود تا انسان صاحب حریم شود.

این کارشناس مذهبی در پایان با بیان اینکه شاکله و شخصیت هر فرد متفاوت است، گفت: خدا شخصیت های متنوعی خلق کرده و هرکس به تنوع خلقتش با دیگران متفاوت است و هرکس نسخه خودش را دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه