روحانی: جنگ اقتصادی علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوران جنگ اقتصادی می‌خواستند ما را محاصره کنند و بشکنند،‌ گفت: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد.

روحانی: جنگ اقتصادی علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صمت گفت: امروز هفتاد و هفتمین هفته افتتاح پروژه‌ها را داشتیم که این روز با روز صنعت و معدن مصادف شده بود و طرح‌هایی هم که افتتاح شد در ارتباط با صنعت و معدن کشور بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: معادن ما یکی از نعمت‌های خدادادی است که در اختیار مردم این کشور قرار داده شده، از نفت بگذریم که آن هم یک محصول معدنی ما هست و از زیر زمین استخراج می‌شود، به معنای مصطلح آن و صنایعی که در کنار این معادن قرار می گیرد کار بسیار بزرگی در کشور ما انجام می‌شود و هم از نظر اشتغال و هم از نظر درآمد، ما در این زمینه شاهد تامین نیاز داخلی و صادرات هستیم.

وی افزود: وقتی به سال‌های قبل نگاه می‌کنیم هم در حوزه فولاد و دیگر زمینه ها می بینیم که ما در لیست واردات و صادرات، واردات قابل ملاحظه‌ای در زمینه فولاد داشتیم و امروز به لطف خدا ما نیازهای داخل را تأمین می‌کنیم. اینکه کشور ما در حوزه فولاد دهمین و در حوزه مس هفتمین کشور دنیاست که این جای افتخار دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در زمینه اکتشاف کار عظیمی انجام گرفت،‌گفت: در دوران جنگ اقتصادی می خواستند مار ا محاصره کنند و بشکنند و اگر بخش خصوصی و مردم و مهندسان و کارگزاران به میدان نیامده بودند درست پیش بینی کرده بودند که اگر نفت را قطع کنیم نمی توانند واردات داشته باشند و با عقل کمشان طراحی کرده بودند ولی ما توانستیم جایگزین کنیم و جای نفت محصول دیگر را صادر کنیم و ارز را بدست بیاوریم و بازار ما پر جنس بود و قحطی نبود.

وی گفت: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه