رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

تقویت حمایت‌های قانونی از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان/ بهبودیافتگان از اعتیاد پشتیبانی و فرصت‌‌های شغلی برای آنان ایجاد شود

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تقویت حمایت‌های قانونی از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آگاه‌سازی اجتماعی و تقویت اقدامات فرهنگی برای نمایان ساختن خطرات پدیده شوم اعتیاد به جامعه خصوصاً جوانان ، از موضوعات مهمی‌ست که باید برای برنامه‌ریزی جامع و دقیقی صورت گیرد.

تقویت حمایت‌های قانونی از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان/ بهبودیافتگان از اعتیاد پشتیبانی و فرصت‌‌های شغلی برای آنان ایجاد شود

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان؛ با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و نیز یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام عرصه مبارزه با مواد مخدر، به آسیب اجتماعی اعتیاد و مورد توجه بودن آن از سوی رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهوری به عنوان مهمترین و بارزترین آسیب اجتماعی کشور اشاره و بیان کرد: برای کنترل و مهار اعتیاد، اقدامات مقابله ای مناسبی صورت گرفته و دستآوردهای خوبی هم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان یک تهدید، مهمترین مسئله اجتماعی در کشور است؛ گفت: مبارزه با ورود، مبارزه با عرضه، درمان معتادان، فعالیت های فرهنگی، پیشگیری در جهت کاهش تقاضا، کاهش آسیب و حمایت و صیانت از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیدگان از مواردی‌ست که در راه مبارزه با اعتیاد مورد توجه قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان و حجم انبوه تولید مواد مخدر در همسایگی ما و آسیب‌هایی که به همراه دارد، افزود: خیل عظیم شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، نشانگر اقدامات منسجم و هماهنگ در این حوزه است که باید تقویت شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان توجه به اصل پیشگیری را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مهم باید به عنوان اولویت، مطرح و زمینه کاهش تقاضا فراهم شود.

وی کاهش پرونده های مرتبط با مواد مخدر در گیلان طی سال گذشته را نمونه ای از اقدامات مناسب ذکر و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را در موفقیت در عرصه مبارزه با اعتیاد موثر عنوان کرد.

 زارع حمایت از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را مورد تأکید قرار داد و به دستگاه های مسئول تکلیف کرد که در بازدیدهای منظم از این مراکز، نسبت به رفع نواقص و کاستی ها اقدام کنند.

وی آگاه سازی اجتماعی و تقویت اقدامات فرهنگی برای نمایان ساختن خطرات پدیده شوم اعتیاد به جامعه خصوصا جوانان را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: باید در این زمینه، برنامه ریزی های جامع و دقیقی ، تدوین و متناسب با آن، گام برداشت.

استاندار گیلان برنامه های حمایتی دولت در خصوص تلاش برای بازگشت معتادان به بدنه جامعه را یادآور شد و انجام و به کار گیری روش های نوین درمان، کاهش آسیب و نیز بالا بردن کیفیت درمان، نظارت جدی بر انجام فعالیت‌های درمانی، کمپ های ترک اعتیاد و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ، استفاده از روش‌های جدید و علمی درمان در این مراکز و رصد بهبودیافتگان پس از بیماری را در حصول نتیجه موفقیت آمیز در این ارتباط اثرگذار دانست.

 زارع بهره مندی از علوم نوین، استفاده از شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی فعالیت ها و اقدامات در جهت کاهش آمار معتادان را در برطرف شدن آسیب های اجتماعی موثر خواند.

وی افزود: انتظار دارم دستگاه های مختلف، در برنامه ریزی های خود نسبت به حمایت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد و اشتغال آنان، اهتمام لازم را داشته باشند.

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص پیشگیری، ساماندهی و کنترل معتادان متجاهر، تحت درمان و بهبودیافته گزارش هایی بیان داشتند.

مدیرعامل سمن های منتخب استان نیز اقدامات در راستای اجرای برنامه های پیشگیری و اشتغال زایی معتادان بهبودیافته را تشریح کرد.

در پایان این جلسه به صورت نمادین از یک خانواده شهید و دو جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر گیلان، تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه