رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از مرز زمینی آستارا

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از رشد صادرات در گیلان خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال صادرات کالا از مرز زمینی آستارا ۳۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از مرز زمینی آستارا

به گزارش ۸دی،فریبرز مرادی  با اشاره به افزایش صادرات در استان، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال ۲۳۲ هزار و ۲۰۶ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادرشده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات از گیلان میوه و تره‌بار و انواع کاشی بوده، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه طی سه‌ماهه نخست امسال ۲۷ هزار و ۵۰ تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده، گفت: واردات به گیلان نسبت به سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشته است که انواع تخته، پنبه و نخود عمده کالاهای وارداتی بوده است.

مرادی با بیان اینکه در سه ماه امسال ۵۳ هزار و ۶۵۱ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده، گفت: از این مقدار ۴۲ هزار ۲۶۵ تن از مرز زمینی آستارا و ۱۱ هزار و ۳۸۶ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۸۴ تن کالا از مرزهای استان به‌صورت ترانزیت ورودی واردشده، بیان کرد: این میزان نسبت به مشابه سال ۹۹ میزان ۲۱ درصد افزایش داشته و عمده ترانزیت ورودی به این استان انواع تخته و آرد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به جزئیات ترانزیت خروجی در گیلان نیز بیان کرد: در بخش ترانزیت خروجی نیز ۳۴ هزار و ۶۶۷ تن کالا از مرز زمینی آستارا خارج‌شده است که عمده ترانزیت خروجی برنج و چای و لاستیک هستند.

مرادی با بیان اینکه در سه ماه امسال ۲۶ هزار ۵۱۷ کامیون از مرز زمینی آستارا تردد داشته، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۲۴ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۳۵ دستگاه از مرز آستارا وارد کشور شده است و تعداد ۱۳ هزار ۹۹۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه از مرز آستارا از کشور خارج‌شده است.

 در حال حاضر چهار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و ۱۴۰ نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در استان گیلان مشغول انجام فعالیت هستند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه