دیدار مسوولین ایران و روسیه جهت رفع موانع افزایش مبادلات تجاری

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در دیدار با سرپرست گمرک آستراخان در خصوص رفع موانع موجود برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دیدار مسوولین ایران و روسیه جهت رفع موانع افزایش مبادلات تجاری

به گزارش ۸دی،با پیگیری و دعوت آژانس روابط بین‌الملل استان آستراخان، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با آندره اونیپکو سرپرست گمرک آستراخان در محل استانداری آستراخان ملاقات کرد.

در این نشست که گالاوکف رییس آژانس روابط بین‌الملل آستراخان و دو تن از مدیران ارشد گمرک آستراخان نیز حضور داشتند، طرفین در خصوص رفع موانع موجود برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

هدف اصلی تشکیل این جلسه، بررسی مشکلات موجود در خصوص فرم مبدا کالا CT3 بود که طرف روسی مشکلات مربوط این فرم را بطور کامل تشریح کرد و پس از بحث و گفت‌وگو بین طرفین، مقرر شد تا طرف ایرانی نمونه مهر جدید و امضا خود را مجددا از طریق مجاری دیپلماتیک برای طرف روسی ارسال کند.

 از حدود دو سال پیش که ایران بطور موقت به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درآمده ۸۰۰ نوع کالای ایرانی برای صادرات به کشورهای عضو این اتحادیه از تعرفه ترجیحی برخوردار می‌شوند.

گواهی مبدأ یکی از اسناد مهم در بازرگانی بین‌الملل محسوب می‌شود، گواهی مبدأ نشان می‌دهد که محصول، در چه کشوری تولید شده و اتاق بازرگانی وظیفه صدور گواهی مبدأ را بر عهده دارد.

کشور تولید کننده می‌تواند برای دولت، گمرک، واردکننده و بانک مهم باشد، در برخی از موارد دولت‌ها اقدام به تعریف تعرفه ترجیحی برای کشورهای مشخصی می نمایند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه