مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان پرمصرف هستند

هنرمند با بیان اینکه حدودا ۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان مشترکان پرمصرف هستند گفت: اگر مشترک گیلانی بیش از ۴۰۰ کیلووات برق در ماه مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شود.

۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان پرمصرف هستند

به گزارش ۸دی،محمد اسماعیل هنرمند شامگاه یکشنبه (۳۰ خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: اگر مشترک گیلانی ماهانه بیش از ۴۰۰ کیلووات برق مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف برق محسوب و ۲۳ درصد افزایش تعرفه نسبت به سال قبل روی او اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان وضعیت پیک مصرف برق در سطح استان را با توجه به گرمای هوای این روزها مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امسال با گرمای زودهنگامی که در کشور و گیلان داشتیم شاهد رشد ناگهانی مصرف برق در کشور و سطح استان بودیم.

هنرمند با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال پیک بار مصرفی برق گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: این عدد در کل کشور حدود ۲۰ درصد گزارش شده از طرفی رشد مصرف برق ما در سه ماهه نخست امسال به طور متوسط حدود ۶ درصد ارزیابی شده است.

وی رشد پیک بار استان گیلان در تابستان سال گذشته را حدود پنج درصد اعلام کرد و ضمن برشمردن تعرفه‌های برقی که امسال از سوی وزارت نیرو به گیلان اعلام شده است یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران امسال یک رشد هفت درصدی را در قیمت تعرفه‌های کلیه بخش‌های برق کل استان گیلان شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق از ابتدای خرداد امسال برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: گیلان از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور جزو مناطق گرمسیری چهار کشور محسوب می‌شود بدین ترتیب الگوی مصرف استان در این بازه برای مشترکان خانگی ۴۰۰ کیلو وات به ازای هر ماه است.

هنرمند با تاکید بر اینکه اگر مشترک گیلانی بیش از ۴۰۰ کیلووات مصرف کند جزو مشترکان پرمصرف برق محسوب و ۲۳ درصد افزایش تعرفه نسبت به سال قبل روی او اعمال می‌شود افزود: برای مابقی ماه‌های عادی سال عدد ۲۰۰ کیلووات در ماه را داریم و مشترکی اگر بیش از آن برق مصرف کند تحت عنوان مشترک پرمصرف لحاظ می‌شود.

وی به طور متوسط حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در استان گیلان را مشترکان پرمصرف اعلام کرد و بیان داشت: امسال یکسری قضایا به شکل زنجیروار در کل صنعت برق کشور اتفاق افتاد که ما را مجبور کرد تا بحث‌ خاموشی‌های احتمالی برق را در سطح استان گیلان اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود را متذکر شد و با اشاره به اینکه نیروگاه‌های آبی سطح کشور با کاهش تولید برق مواجه شدند اضافه کرد: گرمای زودهنگام و افزایش دمای هوا و وجود رمز ارزهای غیرمجاز از دیگر عواملی محسوب می‌شود که موجبات پیاده‌سازی برنامه خاموشی‌ها را فراهم کرده است.

هنرمند با بیان اینکه وزارت نیرو هر ساله طرح‌هایی را موسوم به طرح پاسخگویی بار به شرکت‌های توزیع ابلاغ می‌کند اظهار داشت: ما در قالب این دست از طرح‌ها و ضمن همکاری با بخش‌های صنایع و کشاورزی و تجاری از پتانسیل‌های مدیریت مصرف این حوزه‌ها استفاده کرده و به نوعی با پرداخت پاداش به آن‌ها مدیریت مصرف را در گیلان راهبری می‌کنیم.

وی ضمن عذرخواهی از تمام مشترکان گیلانی برای خاموشی‌هایی که ناخواسته در مجموعه صنعت توزیع برق  اتفاق می‌افتد افزود: کل مجموعه صنعت برق هیچ برنامه‌ریزی‌هایی برای اینکه خاموشی را در کشور اعمال کند ندارد اما موضوع این است که در بحث عرضه و تقاضا باید یک تعادلی را در کل کشور ایجاد کنیم تا مشکلی برای شبکه سراسری ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه خاموشی‌های ناخواسته‌ای که این روزها اعمال می‌شود برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگی که ممکن است در سطح کشور رخ بدهد اضافه کرد: تنها توصیه ما به تمامی مشترکان برق این است که توصیه‌های مربوط به  صرفه‌جویی در مصرف را در اولویت قرار دهند.

هنرمند با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه توزیع برق استان گیلان به حداقل رساندن میزان خاموشی‌ها است خاطرنشان کرد: جدول خاموشی‌ها با استفاده از اپلیکیشن برق من که در اختیار مشترکان قرار داده شده به صورت هفتگی اطلاع‌رسانی می‌شود و مشترکانی که نمی‌توانند این اپلیکیشن را نصب کنند هم می‌توانند از طریق سایت شرکت توزیع برق اطلاعات را کسب کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه