نتایج کامل انتخابات شورای اسلامی در شهرهای گیلان

یک روز پس اتمام حماسه پرشور مردم گیلان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، نتایج کامل آرای منتخبان اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای گیلان اعلام شد.

نتایج کامل انتخابات شورای اسلامی در شهرهای گیلان

به گزارش ۸دی،یک روز پس اتمام حماسه پرشور مردم گیلان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، نتایج کامل آرای منتخبان اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای گیلان اعلام شد.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از ساعت هفت صبح روز گذشته ۲۸ خرداد آغاز و تا ساعت ۱۲ الی دو بامداد در کشور و گیلان ادامه داشت.

در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند که از  تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن بودند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یک هزار و ۲۳۴ نفر از آقایان بودند.

همچنین در این دوره از انتخابات، ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب شش هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی در دو هزار و ۱۷۲ روستا با هم رقابت کردند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شد که از این تعداد دو هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه