وعده نامزدهای انتخاباتی نباید در جهت اغوای مردم باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وعده نامزدها نباید در جهت اغوای مردم باشد، گفت: مسؤولیت مسؤولان در آینده در قبال مردم بسیار سنگین‌تر از وضعیت کنونی است.

وعده نامزدهای انتخاباتی نباید در جهت اغوای مردم باشد

به گزارش ۸دی،سید علی حسینی اشکوری با تأکید بر حضور حداکثری آحاد ملت در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: مردم از وضعیت معیشت و اقتصادی پدید آمده بسیار نگران و رنجیده‌خاطر هستند اما درعین‌حال باید در انتخابات پیش رو حضور چشم‌گیری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما وارث جان‌فشانی و جان‌نثاری‌ شمار بالایی از انسان‌هایی بوده‌ایم که در جهت حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب جان و مال خود را فدا کرده‌اند، افزود: ما باید پاسدار خون و ارزش‌های والای آن افراد ازجمله شهدایی باشیم که در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب برای حفظ این آب‌وخاک از جان خود گذشته‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه و نگرانی‌های به‌حق مردم ایران در دوران کنونی، گفت: گرانی‌ها، فشارها و تنگناهای‌ پدید آمده نباید به‌گونه‌ای باشد که ما در بزنگاه‌ها و گلوگاه‌های حساس شانه خالی کرده و به وظیفه ایمانی و اجتماعی و سیاسی خود که حضور در انتخابات هست، عمل نکنیم.

اشکوری با اشاره به پیشینه تاریخی مستحکم و اراده قوی ملت بزرگ ایران، تصریح کرد: ملت ایران نه‌تنها در شرایط کنونی بلکه در اوج بمباران خمپاره‌ها در دهه ۶۰ نیز وارد میدان شده و انتخابات را برگزار کرده‌اند و یقیناً در انتخابات پیش‌رو نیز حماسه‌ای درخور می‌آفریند.

وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه برای ایران وارد میدان انتخابات خواهند شد، افزود: امروزه باید اختلاف‌سلیقه‌ها، اختلاف‌نظرها و دلخوری‌های موجود را کنار بگذاریم و بر شور و شکوه انتخابات صحه‌ بگذاریم.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری بر فروزانی حمایت و غیرت ملی ایران در انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد و گفت: ملت بزرگ ایران باید در روز انتخابات ۲۸ خردادماه دست‌به‌دست هم دهند و برای رهایی از وضعیت موجود و پدید آوردن آینده‌ای روشن در انتخابات حضوری پرشکوه داشته باشند.

این استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه مسؤولیت مسؤولان در آینده در قبال مردم بسیار سنگین‌تر از وضعیت کنونی است، بیان کرد: با مشکلاتی که امروز مردم در بخش صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان و اشتغال و بیکاری دارند و درعین‌حال درصحنه انتخابات شرکت می‌کنند، مسؤولیت مدیران و مسؤولان بسیار سنگین است و باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند.

اشکوری با تأکید بر اینکه نباید با انتخابات قهر کرد، گفت: مسؤولان باید بیشتر تلاش کرده و مردم نیز باید یکدیگر را آگاه کنند چراکه رسانه‌های بیگانه ملت را به عدم حضور در انتخابات و قهر کردن با صندوق‌های رأی دعوت می‌کنند.

وی با تبیین توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، افزود: مسؤولیت‌ها و مدیریت‌ها در جمهوری اسلامی جز امانت‌داری و پاسخ‌گویی ابتدا در برابر خدا و سپس در نزد مردم چیزی دیگری نیست و همه نامزدها باید عنایت داشته باشند که برای خدمت به مردم تنازع، اهانت و تحقیر یکدیگر صحیح نیست‌ بلکه باید تنها به بیان برنامه‌های خود بپردازند و مردم نیز به گزینه اصلح رأی بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وعده نامزدها نباید در جهت اغوای مردم باشد، خاطرنشان کرد: نامزدها بدانند کاری که توان انجام آن را ندارند به مردم قول ندهند چراکه برای اصلاح و اجرای برنامه‌هایی مثلاً افزایش پرداخت یارانه یا بهداشت و درمان باید ساختار، منابع و ابزار‌ کافی در دست باشد، خود نیز توانایی آن را داشته باشند و مردم را نیز گول نزنند که بعد از چند سال آبروی خودشان برود‌.

اشکوری با تأکید بر اینکه ناظر بر اعمال و رفتار همه ما، خدا است، افزود: مسؤولین‌ ازجمله نامزدهای انتخابات باید خدا را در نظر بگیرند و خود را خالص کنند تا آنچه را که انجام می‌دهند در نزد خدا مأجور باشد.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات پس از رأی نیاوردن در انتخابات نباید خود را شکست‌خورده بدانند، گفت: نامزدهایی که در انتخابات رأی نیاورده‌اند نه‌تنها نباید خود را شکست‌خورده تلقی کنند بلکه خود را باید پیروز بدانند چراکه مسؤولیتی بزرگ و خطیر از روی دوششان برداشته شده است.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری همچنین توصیه‌ای به داوطلبین عدم احراز صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کرد و افزود: داوطلبین که به هر دلیلی از سوی شورای محترم نگهبان قانون اساسی صلاحیتشان محرز نشده نیز نباید قهر کنند و ناراضی باشند و ازاین‌رو شاکر خدایی باشند که این بار دشوار نیز از دوششان برداشته شده است هرچند اعضای شورای نگهبان نیز معصوم نیستند و ممکن است خطایی کرده باشد.

استاد عالی حوزه علمیه، مسؤولیت ریاست جمهوری را بسیار حساس و پیچیده برشمرد و گفت: مسؤولیت و پذیرفتن مدیریت عالی اجرایی کشور بسیار سنگین و پیچیده است و مسائل مختلف بودجه، درآمد، سیاست، صنعت و کشاورزی، آموزش، بهداشت و درمان و سایر با یکدیگر گره‌خورده‌اند و ازاین‌رو باید مراقب تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی بود و با برنامه در این صحنه مهم حضور پیدا کرد.

اشکوری با بیان اینکه وحدت یکی از مهم‌ترین عامل ایجاد همبستگی بین آحاد جامعه ایرانی است که در انتخابات خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: به‌عنوان یک خادم همه آحاد جامعه از روستایی و شهری، پیر و جوان و زن و مرد را برای ایرانی سرافراز و قدرتمند دعوت به حضور به انتخابات می‌کنم و امیدوارم گرفتاری‌های این کشور کاهش و همه ما را از گرفتاری‌های کنونی نجات دهد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه