کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، تابستان کم بارشی پیش رو است.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

به گزارش ۸دی، مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار پیش روست، اظهار کرد: طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش بینی می‌شود. امروز با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل اتفاق خواهد افتاد.

وی از افزایش ابر و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با وزش بادهای گرم و مرطوب جنوبی، بارش پراکنده همراه با رعد و برق برای ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود. در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق استان کرمان و خوزستان، بخشی از شمال غرب و غرب کشور به سبب افزایش سرعت وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود. امروز شرق دریای عمان، مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و دریای خزر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

“مسعود حقیقت” در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: برای استحکام نهال تازه کشت شده در برابر مقاومت باد از قیم استفاده کنید. در صورت مشاهده کرم خوشه خوار در مرحله گل دهی درختان انگور مبارزه صورت گیرد، همچنین در استان آذربایجان شرقی مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم انجام شود. با توجه به پیش بینی وزش باد گرم در هرمزگان به منظور جلوگیری از بیماری مستطیلی خرما توصیه می‌شود که آبیاری نخیلات در ساعات اولیه صبح انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه