رونمایی از سند راهبردی شورای ائتلاف برای نامزدهای انتخاباتی شورا

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب سه سند برنامه راهبری شورای شهر تدوین ‌شده است، گفت: این اسناد راهبردی در اختیار تمامی نامزدهای انتخاباتی در تمامی شهرهای گیلان قرار می‌گیرد تا زمینه خدمت مدون‌تر و بهتر به مردم فراهم شود.

رونمایی از سند راهبردی شورای ائتلاف برای نامزدهای انتخاباتی شورا

به گزارش ۸دی، سیاوش آقاجانی با اشاره به برنامه‌های شورای ائتلاف برای انتخابات شوراهای اسلامی اظهار کرد: شورای ائتلاف استان گیلان در جهت برنامه محور شدن و پویایی شوراهای استان اقدام به تنظیم و تدوین اسناد راهبرد سه‌گانه کرده است.

وی با اشاره به اهداف تنظیم اسناد راهبردی شوراها تصریح کرد: تلاشمان را کردیم تا نامزدهای انتخاباتی شوراها جدای از تمرکز بر مشخصه‌های اعضای شورای شهر، برنامه را نیز از پیش به یک میثاق تبدیل کرده تا پس از ورود به شورای شهر روی برنامه، اجماعی مناسب داشته و وقت مازاد برای پذیرش یا رد یا اولویت‌بندی نیازهای شهری صرف نکنند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب سه سند برنامه راهبری شورای شهر تدوین ‌شده است، بیان کرد: با توجه به کار علمی صورت گرفته، سه سند راهبردی با محوریت وظایف  و انتظارات شورای شهر، وضعیت موجود شهرها و برنامه‌های موردنیاز شوراهای تنظیم و تدوین‌شده که به ترتیب نیز منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی چهارگانه در حوزه وظایف و انتظارات افزود: در بخش نخست از دیدگاه قانون، چه قانون اساسی، چه قانون شوراها و حتی آئین‌نامه‌ها وظایف به تفکیک در حوزه‌های نظارت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و جلب مشارکت‌ها دسته‌بندی‌شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

آقاجانی با بیان اینکه در حوزه وظایف قانونی شورای اسلامی شهر در پنج گروه برنامه‌ریزی مشورتی و پیشنهادی، نظارتی، تصمیم‌گیری امور اجرایی و اطلاع‌رسانی موردبررسی قرار گرفت، گفت: در حوزه نظارتی در قالب نظارت بر امور مالی، نظارت بر امور حقوقی و قضایی، نظارت بر مصوبات و طرح‌ها، نظارت بر خدمات شهری و نظارت بر عملکرد شهرداری موردبررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه تصمیم‌گیری نیز در قالب‌های تصمیم‌گیری مشروط، تصمیم‌گیری مطابق آیین‌نامه‌های دولتی و تصمیم‌گیری قاطع بررسی شد، افزود: در امور اجرایی نیز در قالب‌های همکاری با نهادهای دولتی و حاکمیتی و خدمات شهری جلب مشارکت مردم و همچنین در حوزه اطلاع‌رسانی نیز بررسی‌های قانونی صورت گرفت.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سند بررسی وظایف و انتظارات شوراها از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: در این بخش تلاش کردیم تا منویات و توقعاتی که مقام معظم رهبری در طی این سال‌ها در قالب‌های مختلف بیان فرمودند موردبررسی قرار گیرد.

وی به بررسی انتظارات نخبگان در حوزه وظایف شوراها اشاره کرد و افزود: در بررسی وظایف شوراهای اسلامی شهر از دیدگاه نخبگان و فعالین عرصه مدیریت شهری، از ۳۸ نخبه مدیریت شهری نظرسنجی و مصاحبه صورت گرفت که ماحصل آن استحصال ۱۰۰ عنوان خدمتی و مورد انتظار از شورای شهر بود.

آقاجانی بخش چهارم سند راهبردی بررسی انتظارات مردمی عنوان کرد و گفت: در این بخش نمونه مشخصی را از ۶۰۰ عضو افکار سنجی شده و ازنظر مردم توقعات و انتظارات آنان از شورای شهر چه بوده که این بررسی بر اساس تجرد و تأهل، تحصیلات و قومیت صورت گرفته است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر برنامه محور شدن شوراها بیان کرد: ماحصل سند اول انتظارات و سند دوم یعنی همان وضعیت موجود ما را به سمت سند سوم یعنی همان برنامه محوری هدایت می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار غیرحضوری با نمایندگان مجلس درباره اهمیت انتخابات شوراها گفت: این اسناد راهبردی در اختیار تمامی نامزدهای انتخاباتی در تمامی شهرهای گیلان از طریق رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا با بومی‌سازی آن برای خدمت هرچه بهتر و مدون‌تر به مردم گیلان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
۲۰ روز مونده به انتخابات سند راهبردی؟
در حاشیه