فرماندار لنگرود:

پیروزی مقاومت فلسطین از جنس حماسه سوم خرداد است

فرماندار لنگرود، حماسه سوم خرداد را غرورآفرین دانست و گفت: پیروزی ملت مظلوم فلسطین نیز از جنس پیروزی دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر است.

پیروزی مقاومت فلسطین از جنس حماسه سوم خرداد است

به گزارش ۸دی،رحیم حیدری در نشست بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، با تاکید بر لزوم انتقال معارف و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان، اظهار کرد: امروز شاهد تبلور فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت هستیم.

وی با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اسرائیل تا بن دندان مسلح، افزود: رژیم صهیونیستی قدرت نظامی و لجستیکی دارد، اما فرهنگ ایثار و شهادت همواره پیروز است.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه ای از پیروزی خون بر شمشیر است، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد لذا پیروزی ملت مظلوم فلسطین نیز از جنس پیروزی دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر است.

حیدری، حماسه سوم خرداد را غرورآفرین دانست و عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس با یک کشور نمی جنگیدیم، بلکه چکیده ای از دستاوردهای نظامی و اطلاعاتی شرق و غرب به سرکردگی صدام علیه ایران به صف شده بود.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: امسال سی ونهمین سالروز فتح خرمشهر را جشن می گیریم و باید این دستاورد الهی را به نسل های جوان انتقال دهیم که اگرچه در آن دوران با کمبود تجهیزات نظامی مواجه بودیم، اما امروز در دانش صنایع موشکی به جایی رسیده ایم که دشمنان عامل قدرت جبهه مقاومت را جمهوری اسلامی می دانند.

فرماندار لنگرود، دفاع مقدس را عامل صدور انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: امروز گروه های مقاومت سوری و عراقی و یمنی و فلسطینی با تفکر معنوی انقلاب در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

وی از ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد به عنوان عزای عمومی یاد کرد و گفت: بزرگداشت ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین سال ۴۲ علیه رژیم پهلوی با تاکید بر حفظ سلامت مردم اهمیت دارد.

حیدری، همچنین به در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و متذکر شد: از ظرفیت سوم خرداد و ایام ارتحال امام برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود. همچنین آموزش و پرورش با استفاده از شبکه شاد به تولید محتوا، عکس و کلیپ درباره سوم خرداد و ایام ارتحال امام با محوریت دانش آموزان بپردازد.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات در کنار سلامت مردم اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: پیروزی دفاع مقدس متعلق به جناح و گروه خاصی نیست و همه مردم با وحدت آفرینی به پیروزی رسیدند لذا در مراسم بزرگداشت شهدا بر وحدت و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید شود.

فرماندار لنگرود، گلباران مزار شهدا، نورافشانی شب سوم خرداد، برگزاری رژه خودرویی و دیدار با خانواده های شهدا را از جمله برنامه های بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر دانست و اضافه کرد: برگزاری مسابقه دلنوشته پیر جماران، برگزاری جشنواره محله همدل، اجرای مسابقه سیره امام خمینی(ره) در فضای مجازی و سخنرانی در مساجد و بقاع متبرکه با موضوع تبیین نهضت امام خمینی(ره) نیز از ویژه برنامه های نیمه خرداد است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه