«سنگرود» به دورانِ رونق بازمی‌گردد؟ / معدنِ سنگرود واگذار شده اما اطلاع دقیقی از خریدار نداریم

مهرداد گودرزوند گفت: به دنبال راه‌اندازی معدنِ سنگرود هستیم و با این شرط که معدن دوباره فعال شود و جذب نیرو داشته باشد، از آنها حمایت می‌کنیم در غیراین‌صورت اجازه نخواهیم داد کسی آنجا را بخرد و رها کند.

«سنگرود» به دورانِ رونق بازمی‌گردد؟ / معدنِ سنگرود واگذار شده اما اطلاع دقیقی از خریدار نداریم

به گزارش ۸دی، ۷سال پیش، زمانی که معدن ذغال سنگ سنگرود تعطیل شد، بسیاری از کارگران بیکار شدند؛ برخی از آنها برای کار به واحدهای شهرهای دیگر منتقل و برخی هم بازنشسته شدند. به گفته‌ی اهالیِ آنجا، سنگرودِ زمانِ رونقِ معدنِ ذغال سنگ با سنگرودِ بعد از تعطیلیِ آن، تفاوت فاحشی دارد. زندگی بسیاری از مردم اهالیِ سنگرود و روستاهای اطرافِ آن، عمارلو، فاراب، نوده و خورگام، رحمت آباد و رستم‌آباد، با کار در معدنی می‌گذشت که یکی از فعال‌ترین واحدهای معدنی کشور بود. بعد از تعطیلی، شهر هم از رونق افتاد و خیلی‌ها مهاجرت کردند.

حالا بعد از ۷سال خبر به مزایده گذاشتنِ معدن سنگرود و احتمال راه‌اندازیِ مجدد آن، امید تازه‌ای در دلِ مردم ایجاد کرده است. مردمی که مدتهاست منتظرِ اعلامِ خبری دقیق از وضعیت مزایده و البته بیش از آن، نگرانِ اهلیتِ خریدار و راه‌اندازیِ مجدد این معدن هستند.

مهرداد گودرزوند (نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم) در پاسخ به سوال در خصوص آخرین خبر از وضعیتِ واگذاری این معدن گفت: تا جایی که من می‌دانم معدنِ سنگرود را به مزایده گذاشتند و یک نفر هم در این مزایده برنده شده است.

وی ادامه داد: بنده هفته‌ی گذشته از اداره‌ی کل صمت استان، پیگیر این ماجرا شدم و آنها اطلاع دادند که فرایند کار در وزارت‌خانه است. اما دو موضوع مطرح است؛ اول اینکه کار بسیار طول کشیده است و دیگر آنکه ما نمی‌دانیم شخصی که معدن را در مزایده خریده است، واقعا می‌خواهد آنجا کار انجام دهد و یا رها کند و برود!

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: ما قطعا به دنبال راه‌اندازی آنجا هستیم و با این شرط که معدن دوباره فعال شود و جذب نیرو داشته باشد، از آنها حمایت می‌کنیم در غیراین‌صورت اجازه نخواهیم داد کسی آنجا را بخرد و رها کند.

گودرزوند در پایان تصریح کرد: بنده در تمام نطق‌های خود در مجلس، به موضوع راه‌اندازِ مجدد معدنِ سنگرود پرداخته‌ام و از این به بعد هم با تمام قوا پیگیرِ فعال شدن این معدن هستم.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه