افتتاح کتابخانه مرکزی رشت به شهریور موکول شد

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی گیلان از افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی رشت در شهریور امسال خبر داد.

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت به شهریور موکول شد

به گزارش ۸دی، ۱۷ سال از آغاز اجرای پروژه کتابخانه مرکزی رشت می‌گذرد و آخرین بار قرار بود تا پایان سال ۹۹ افتتاح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم در گفت و گو با رسانه‌ها خبر از افتتاح این پروژه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ داد. ماکان پدرام، اعلام کرده بود: اگر اعتبارات لازم برای پروژه کتابخانه مرکزی رشت تخصیص یابد این پروژه تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تحویل داده می‌شود و پروژه‌های دیگر نیز شرایط مشابه این پروژه‌ را دارند.

در همین زمینه پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان  بیان کرد: پیشرفت احداث این کتاخانه ۹۰ درصد است و تمام تلاش دست‌اندرکاران تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت باید رضایت مراجعین به کتابخانه باشد. زیرا شهروندان چشم انتظار تکمیل بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور هستند.

وی ادامه داد: با تزریق ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار جدید ازسوی معاون رییس جمهور برای نصب تجهیزات لازم از جمله وسایل گرمایشی و سرمایشی، تامین تجهیزات اداری، محوطه سازی، قابل بهره برداری خواهد بود.

این مقام مسئول درباره تاخیر در زمان افتتاح پروژه هم بیان کرد: پایان اردیبهشت پروژه نهایی خواهد شد اما تجهیز آن تا شهریور سالجاری به طول می‌انجامد و همان زمان به افتتاح خواهد رسید.

بنا به آمارهای موجود پیش از تزریق اعتبار جدید تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال در احداث این کتابخانه اعتبار هزینه شده است. آغاز به کار کتابخانه مرکزی رشت با حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب است و تکمیل سازه و تجهیز کتابخانه تا شهریورماه امسال به اتمام می‌رسد.

کتابخانه مرکزی شهر رشت با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸۱۵۳ مترمربع احداث شده است. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی‌تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان، سالن جلسات گویا و بریل، کتب مرجع، سالن‌های کودک، سالمندان، نشریات، مطالعه پژوهشگران، اداری، پایگاه‌های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و … است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه