بازدید مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از کتابخانه مرکزی رشت+ تصاویر

«اسماعیل جانعلی‌پور» مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت بر اهمیت این پروژه فرهنگی در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران تأکید کرد.

بازدید مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از کتابخانه مرکزی رشت+ تصاویر

به گزارش هشت‌دی، «اسماعیل جانعلی‌پور» مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، امروز با همراهی یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، حسن حبیبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، حسین بهمنش سرپرست اسناد و کتابخانه ملی استان، حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی-اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان و جمعی از معاونین و مسئولین این مجموعه‌های فرهنگی با حضور در محل پروژه کتابخانه مرکزی رشت از بخش‌های مختلف این مرکز بزرگ فرهنگی بازدید و در جریان اقدامات پایانی آن قرار گرفت.

اسماعیل جانعلی‌پور در این بازدید فرصت مغتنم وجود چنین مرکز بزرگ فرهنگی در استان گیلان را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب شهرها و روستاهای کشور بعنوان پایتخت کتاب کشور، وجود مراکز متعدد فرهنگی با رویکرد فعالیت‌های اجتماعی برای همه گروه‌ها، سنین و پویایی دائمی این مراکز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هم در جریان این بازدید، این مرکز را مکانی بسیار مناسب برای انواع فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری عنوان و بر ضرورت نگاه فرا استانی به آن تاکید کرد.

یاسر تقوی همچنین در گزارشی به میزان پیشرفت پروژه و میزان اعتبار لازم جهت اتمام کامل آن اشاره و از اقدامات مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی برای آغاز مراحل تجهیز و آماده‌سازی منابع کتابخانه خبر داد.

کتابخانه مرکزی رشت هم‌اکنون و با پیشرفتی حدود ۹۱درصد بزرگترین پروژه کتابخانه‌ای شمال کشور نام گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه