آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان

مدیر کل زندان‌های گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیر کل زندان‌های گیلان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم جشن مهربانی، پویش همگانی «گیلان همدل»، جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، اظهار کرد: در طول سال نیز شاهد مشارکت خیران برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد هستیم. در سال گذشته ۳۸۰ زندانی جرایم غیر عمد به وسیله ستاد دیه استان گیلان با مشارکت خیران، نیکوکاران و گروه‌های جهادی و همیاری شکات آزاد شدند. میزان کل بدهی این مددجویان ۲۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شکات بخشیده شده است. ۹۴ میلیارد تومان از طریق نقدینگی مددجویان و اعسار از مراجع قضائی تأمین و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز از سوی ستاد دیه استان گیلان تأمین و پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته توانستیم با یاری خیرین، نهادها و گروه‌های جهادی پنج هزار و به ۲۲۱ خانواده کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت شده و همچنین هفت هزار و ۲۵۸ خانواده زندانیان تحت پوشش قرار گرفتند. از ابتدای سال تاکنون ۱۵ زندانی جرایم غیر عمد با میزان بدهی ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شده‌اند، از این مبلغ ۹ میلیارد تومان توسط شکات بخشیده و مابقی توسط ستاد دیه تأمین و زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرد.

“رضا محمدی اصل” به پیگیری امورات زندانیان بعد از آزادی نیز اشاره و تصریح کرد: با آموزش مهارت‌های شغلی در ایام تحمل کیفر در زندان‌ها زمینه برای اشتغالزایی زندانیان فراهم می‌شود. در سال گذشته بیش از ۲۰۰ زندانی از طریق مرکز مراقبت پس از خروج از زندان مشغول به کار شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه