رئیس ستاد انتخابات کشور:

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری است/ تبلیغات از روز هفتم تا ۲۶ خرداد است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز بصورت حضوری خواهد بود.

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری است/ تبلیغات از روز هفتم تا ۲۶ خرداد است

به گزارش ۸دی،جمال عرف در پاسخ به زمان آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز خواهد بود.

وی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طبق تقویم انتخاباتی در نظر گرفته شده، بعد از طی مراحل ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها از هفتم خرداد ماه، ستاد انتخابات کشور افراد تایید شده برای رقابت‌های ریاست جمهوری را آگهی خواهد کرد.

وی با اشاره به مساله مهم و خطیر تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونایی گفت: در این خصوص تجربه برگزاری انتخابات در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و ستاد انتخابات وزارت کشور تمامی تمهیدات لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی را پیش بینی کرده است.

وی گفت: تبلیغات طبق قانون از هفتم تا روز ۲۶ خرداد ماه خواهد بود.

عرف درخصوص مساله تبلیغات هم گفت: در گذشته میتینگ‌ها و همایش‌های انتخاباتی را داشتیم که در این دوره یا نخواهیم داشت و یا اینکه به صورت حداقلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: برنامه اصلی ستاد بر این است که تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما دنبال شود.
معاون وزیر کشور هم چنین اظهار داشت: برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، ستاد انتخابات کشور دو راهبرد افزایش تعداد شعب اخذ رای و همچنین مدت زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در نظر گرفته است.

عرف با اشاره به اهمیت مشارکت پرشور در انتخابات خرداد ماه سال جاری گفت: برنامه محوری کاندیداها و تمرکز آن‌ها بر مسائل اصلی کشور می‌تواند زمینه ساز افزایش رقابت‌های انتخاباتی و به تبع آن افزایش مشارکت عمومی گردد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: اگر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تا روز ثبت نام نهایی نشود دیگر ملاک اجرا نخواهد بود.

عرف در پایان با اشاره به اهمیت شکستن رکورد ثبت نام و حضور در انتخابات شوراهای اسلامی روستا، ضمن ارج نهادن به دغدغه مندی و حضور پرشور مردم و روستاییان عزیز، اظهار کرد: در اینجا از اهتمام خالصانه تمامی همکاران خدوم و عوامل اجرایی زحمتکش انتخابات اعم از مدیران و همکاران ستادی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور، استانداران، روسا و اعضای ستادهای انتخاباتی سراسر کشور، فرمانداران، بخشداران و دهیاران محترم در فراهم سازی زمینه‌های برگزاری انتخابات مذکور به ویژه فرایندها و مراحل ثبت نام داوطلبان انتخابات تشکر می‌کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه