بیش از ۴۵ هزار نفر در رضوانشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رشت- ایرنا – رئیس اداره بیمه سلامت رضوانشهر گفت: هم اکنون تعداد ۴۵ هزار و ۱۹۱ نفر تحت پوشش بیمه سلامت این شهرستان هستند که ۶۴ درصد از جمعیت این منطقه را در بر می گیرد.

بیش از ۴۵ هزار نفر در رضوانشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش ۸دی، رستم بادپر،در این رابطه گفت :  هم اکنون صد در صد پزشکان و مراکز درمانی رضوانشهر و پره سر بصورت الکترونیک ارائه خدمات می کنند و از اول اردیبهشت ماه سال جاری دفترچه های بیمه سلامت حذف می شوند و دریافت خدمات درمانی با ارائه کد ملی امکان پذیر می باشد.

وی با اشاره به نحوه بهره مندی از خدمات الکترونیکی این طرح افزود: بیمه شده می تواند برای دریافت خدمات به داروخانه و یا مراکز درمانی و غیره مراجعه و بر اساس نسخه تجویز شده پزشک، خدمات دریافت نماید.

رئیس اداره بیمه سلامت رضوانشهر افزود: هم اکنون با تمامی پزشکان و مراکز درمانی این شهرستان طرف قرار داد هستیم و ۷۳ بیمار خاص تحت پوشش داریم که هزینه درمان هر کدام در ماه بطور میانگین بیش از ۱۶ میلیون ریال است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه های درمان افراد مشکوک به بیماری کوید ۱۹ گفت: ۴ داروی خارجی گرانقیمت که به تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و درمان برای بیماری کوید ۱۹ تأثیر گذار اعلام شد، تحت پوشش بیمه ای ما قرار دارد و افرادی که مشکوک به کرونا بوده و حتی تحت پوشش بیمه ای ما نیستند هزینه های درمان آن را پرداخت می کنیم.

بادپر با اشاره به موارد قانونی اجرای طرح الکترونیک نسخه نویسی گفت: در راستای  اجرای کامل دولت الکترونیک، کاربرد دفترچه های کاغذی از ابتدای اردیبهشت امسال حذف و دریافت خدمات درمانی با ارائه کد ملی امکان پذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه های برون رفت از مشکلات حوزه سلامت، الکترونیکی کردن خدمات است که با اجرای آن برای بیماران پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و در هر زمان و مکانی این پرونده قابل دسترسی خواهد بود.

رئیس اداره بیمه سلامت رضوانشهر بیان کرد: حذف کاغذ، کنترل و مدیریت هزینه های درمان برای بیمه شدگان و سازمان از دیگر مزایای این طرح ملی محسوب می شود.

شهرستان رضوانشهر با ۱۲۰ روستا و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه