توزیع ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده در میان شالیکاران رشتی

فرماندار رشت با اشاره به توزیع ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده در میان شالیکاران رشتی، گفت: در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

توزیع ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده در میان شالیکاران رشتی

به گزارش ۸دی،علی فتح اللهی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت به اهمیت توجه به این موضوع با توجه به نزدیک شدن به سال زراعی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین منابع اشتغال و اقتصادی مردم گیلان کشاورزی است.

وی در ادامه حفاظت از منابع آبی را یکی از شاخص‌های توسعه در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: باید موانع و مشکلات بخش کشاورزی شناسایی و در کارگروه‌های مرتبط مطرح و برطرف شود.

به گزارش ۸دی،فرماندار رشت با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نباید توجه به این موضوع را به حاشیه ببرد، گفت: حل مشکلات کشاورزان باید در اولویت برنامه‌های بخشداری‌ها و دهیاران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای لایروبی انهار و رودخانه استفاده شود، تأکید کرد: کشاورزان نباید دغدغه تأمین آب برای شالیزارهای خود را داشته باشند.

فتح اللهی همچنین به سر ریز شدن آب سد سفید رود اشاره و آن را نوید بخش روزهای خوب برای کشاورزان شهرستان در سال زراعی جدید عنوان و اضافه کرد: برگزاری جلسات کارگروه‌های مرتبط با بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.

وی از کشاورزان نیز خواست تا بر اساس تقویم زراعی اقدامات خود را انجام دهند، افزود: ۴۰ درصد اراضی شالیزارهای شهرستان رشت با استفاده از نزولات آسمانی شخم زمستانه زده شده است مابقی اراضی نیز باید بر اساس تقویم زراعی انجام شود.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: ۲۰۰ تن بذر گواهی شده نیز در میان شالیکاران رشتی توزیع شده که نشان دهنده رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: استفاده از بذر اصلاح شده منجر به افزایش ۱۵ درصدی محصول، کاهش هزینه‌ها، کاهش مصرف آب و همچنین کاهش طول زمانی بین مرحله کاشت و برداشت خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه