برگزاری نخستین رویداد استارت آپی طراحی لباس در جهاد دانشگاهی بندرانزلی

نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد.

برگزاری نخستین رویداد استارت آپی طراحی لباس در جهاد دانشگاهی بندرانزلی

به گزارش ۸دی،نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد.

مد نقش تعیین کننده ای در انتخاب پوشاک دختران و بانوان دارد و وجود طرح‌های خلاقانه و نوآور در راستای نمایش هویت فرهنگی ایرانی، می‌تواند تغییری در مد کشور ایجاد کند و به سلیقه افراد سمت و سو دهد و عفاف و حجاب بانوان در عین حال با خوش پوشی پوشاک ایرانی – اسلامی در هم آمیزد.

حضور طراحان لباس و تحصیل کرده‌های رشته طراحی دوخت و همچنین مانتوها و لباس‌های متنوع زنانه در استارت آپ  ها، حاکی از رشد و تجربه کاری آنها در طراحی و تولید لباس‌های ایرانی – اسلامی دارد. اما در این عرصه به نظر می‌رسد که کمبودهایی وجود دارد تا طراحان لباس ایرانی اسلامی بتوانند تولیدات ارزشمند و مورد استقبال را در حوزه پوشش ایرانی اسلامی که مؤلفه مهم آن عفاف و حجاب است، ارائه دهند.

در این راستا نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد.

هدف از برگزاری این استارت آپ ارائه طرح های نوین و خلاقانه بر پایه هنر ایرانی برای مشتریان و همچنین فعالین این حوزه برای الگوگیری است و می‌توان بیش از پیش، فعالان حوزه لباس را به سمت عرضه آثار متناسب با لباس ایرانی اسلامی هدایت کرد.

نقش طراحی لباس ایرانی – اسلامی با بهره گیری از نقوش اسلامی در جهت هویت بخشیدن به فرهنگ و هنر ایرانی است همچنین میزان اهمیت پوشاک را در بحث هویت، بررسی و تحلیل می کند و در صدد پاسخ گویی به این هدف است که طراحی لباس با استفاده از الگوهای اسلامی – ایرانی در شکل بخشیدن به شخصیت، فرهنگ و هنر یک جامعه تاثیر بسزایی دارد.

استقرار در مرکز نوآوری پوشاک مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی و استفاده از امتیازات آن، حمایت سرمایه گذاران فعال در حوزه پوشاک از ایده های برتر و دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان ارشد و استان و طراحی لباس حاضر در استارت آپ از دستاوردهای احتمالی برگزاری چنین رویدادها است.

جهت برگزاری استارت آپ طراحی لباس اجتماع اداری و رسمی بانوان، با برگزاری نشست های تخصصی با ریاست منطقه آزاد بندرانزلی و فروشگاه های زنجیره ای و همچنین اساتید مطرح علم مذکور و نیز انتخاب تیم داوری، زمینه لازم جهت برگزاری رویداد مذکور فراهم شد و در مرحله بعد تاریخ و زمان برگزاری رویداد برنامه ریزی شد.

سازمان جهاددانشگاهی گیلان، مرکز نوآوری پوشاک جهاددانشگاهی بندرانزلی، فروشگاه زنجیره ای و سازمان منطقه آزادانزلی از حامیان این رویداد هستند.

پس از داوری داوران این جشنواره از ۸ ایده ارائه شده، سه ایده برتر انتخاب و معرفی شدند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه