برخورد جدی با اخلال گران جامعه در شب چهارشنبه آخر سال

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درخصوص خطرات ناشی از استعمال مواد آتش زا در چهارشنبه آخر سال و مواد قانونی مجازات متخلفانی که با ایجاد انفجار این مواد موجب اخلال در نظم جامعه می شوند هشدار داد.

برخورد جدی با اخلال گران جامعه در شب چهارشنبه آخر سال
به گزارش ۸دی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درخصوص خطرات ناشی از استعمال مواد آتش زا در چهارشنبه آخر سال و مواد قانونی مجازات متخلفانی که با ایجاد انفجار این مواد موجب اخلال در نظم جامعه می شوند هشدار داد.
جان احمد آقایی گفت: مواد قانونی برخورد با تخلفات را به این شرح اعلام کرد :
۱- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره یا هر مواد آتش زا و خطرناک موجب مرگ کسی شود درصورتی که عمل او کشنده باشد و علم و آگاهی به آن داشته باشد و یا قصد کشتن داشته باشد ، به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ قتل عمد محسوب و محکوم به قصاص می شود و در غیراین صورت قتل شبه عمد محسوب می شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می شود.
۲- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده ۶۲۲ محکوم به دیه و حبس از یک ماه تا ۳ سال می شود و درصورت مرگ زن حامله به قصاص محکوم می شود .
۳- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد به موجب ماده ۶۱۸ ق.م.ا به حبس از ۳ ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.
۴- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب تخریب اموال منقول و یا غیرمنقول دیگران شود به موجب ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه