مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان:

فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مصادیق پدافند غیر عامل است

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مصادیق پدافند غیر عامل دانست و گفت: در مواقع بحرانی فرهنگ ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی کمک کار و گره گشای جامعه خواهد بود و لذا بنیاد شهید در حوزه پدافند غیر عامل باید به تقویت زیرساخت های فرهنگی بپردازد.

فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مصادیق پدافند غیر عامل است

به گزارش ۸دی،عبدالله پاکاری در جلسه پدافند غیر عامل بنیاد شهید و امور ایثارگران ستان گیلان با اشاره به اهمیت حفظ آمادگی در مقابل بحران ها، اظهار کرد: هرچقدر بتوانیم آمادگی خودمان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی و اتفاقات و بحران های زیستی و فرهنگی و اجتماعی و اقصادی بالا ببریم، در حوزه پدافند غیر عامل موفق خواهیم بود.
وی مقوله پدافند غیر عامل را ارتقای توانمندی سازمانی از جنبه های مختلف دانست و افزود: هر دستگاه و سازمان در حوزه پدافند غیر عامل تکالیف عمومی و اختصاصی دارد و لذا نیازمند بازنگری مستمر در این تکالیف هستیم تا توانایی مقابله با بحران ها را داشته باشیم.
مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران گیلان با اشاره به ماموریت های سازمانی بنیاد در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی، گفت: بنیاد شهید مسئولیت صیانت از جامعه هدف خودش را بر عهده دارد و لذا در استان گیلان باید جامعه هدف ۱۲۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهیم.
پاکاری، فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مصادیق پدافند غیر عامل دانست و تصریح کرد: در مواقع بحرانی فرهنگ ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی کمک کار و گره گشای جامعه خواهد بود و لذا بنیاد شهید در حوزه پدافند غیر عامل باید به تقویت زیرساخت های فرهنگی بپردازد.
وی با بیان اینکه ایثار به معنی مقدم دانستن منافع دیگران بر منافع خود است، خاطرنشان کرد: هدف از پدافند غیر عامل جلوگیری از غافلگیری و کاهش خسارت است لذا فرهنگ ایثار اجتماعی در جریان کرونا به نوعی پدافند غیر عامل بود و موجب شد در مدیریت بیماری موفق عمل کنیم.
مدیرکل بنیاد گیلان با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی مبانی پدافند غیر عامل در ادارات شهرستانی بنیاد، اضافه کرد: امروزه جامعه هدف بنیاد با دو آسیب درمان و افزایش سن مواجه است و لذا برنامه ریزی های پدافندی در این زمینه صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه