نقش اثرگذار اقدامات فرهنگی در رفع مشکلات ترافیک

استاندار گیلان گفت: حل مشکل ترافیک علاوه بر کارهای سخت افزاری، نیاز به اقدامات فرهنگی است.

نقش اثرگذار اقدامات فرهنگی در رفع مشکلات ترافیک

به گزارش ۸دی، “ارسلان زارع” در جلسه شورای ترافیک استان با تأکید بر اقدامات فرهنگی در رفع مشکل ترافیک افزود: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی می توانند بسیار موثر باشند.
وی مشارکت و تلاش مردم و همه دستگاهها را برای رفع معضل ترافیک ضروری دانست و گفت: همه افراد جامعه باید ملزم به رعایت قوانین باشند.
استاندارهمچنین بر آموزش و ترویج فرهنگ صحیح ترافیک در دوران کودکی تاکید کرد.
“ارسلان زارع” با بیان اینکه شهرستان های انزلی، رضوانشهر و آستارا امسال بیشترین کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات را در گیلان داشتند، گفت: این موفقیت نتیجه برنامه ریزی و اقدامات هوشمندانه در این شهرستان هاست.
وی بیشترین تلفات انسانی ناشی از تصادفات را مربوط به شهرستان های رودبار، ماسال و سیاهکل اعلام کرد و گفت: که امر نیازمند توجه و برنامه ریزی جدی مسئولان است.
استاندار گیلان با تأکید بر افزایش سامانه های هوشمند برای رصد و بررسی دقیق تر راهها و معابر افزود: نقاط حادثه خیز محورهای پرخطر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کمبودهای این نقاط جبران شود.
رئیس پلیس راهور گیلان هم با اشاره به فوت ۱۰۶ نفر به دلیل تصادف درون شهری از ابتدای امسال تا کنون گفت: این میزان فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۹ نفری دارد که بیشتر تلفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.
سرهنگ “امیر طالبی” افزود: مکانیزه نبودن پل های عابر و استفاده نکردن افراد از این پل ها موجب تصادف عابران می شود.
رئیس پلیس راه گیلان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۷ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند که تلفات جاده ای ۵۰ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ “جاور صفاری” افزود: محورهای رشت – لنگرود، تالش – آستارا، فومن – سراوان، حسن رود به زیباکنار، رودسر به چابکسر و آزادراه امامزاده هاشم به لوشان از محورهای حادثه خیز و پرخطر در گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه